فرانس ۲۴: توافق هسته‌ای با ایران برای اوباما اهمیت بسیاری دارد

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

خبرنگار فرانس بیست و چهار در واشنگتن گفت توافق هسته ای با ایران برای اوباما اهمیت بسیار دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، اگرچه وزیر امور خارجه ایران در مورد نتیجه مذاکرات هسته ای ابراز خوش بینی کرده است اما مقامات آمریکایی با جزئیات بیشتری اعلام کردند همه مسائل حل نشده است.

استانیسلاس دو سن ایپولیت خبرنگار شبکه در واشنگتن باراک اوباما برای بررسی تحولات پرونده هسته ای ایران با کمیسیون امنیت ملی آمریکا تشکیل جلسه داد.

در این نشست با گروه حاضر در لوزان ارتباط تصویری برقراری شد. جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا،سوزان رایس مشاور امنیت ملی و تمامی مشاوران امنیتی اوباما در این نشست حضور داشتند. در لوزان نیز جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و ارنست مونیز وزیر انرژی این کشور به عنوان شاخص ترین چهره های آمریکایی حاضر در مذاکرات هسته ای با استفاده از ویدئو کنفرانس در نشست کمیسیون امنیت ملی حضور داشتند.

خبرنگار شبکه گفت توافق هسته ای با ایران برای ابواما جنبه نمادین دارد. وی خواهان توافق با ایران است اما همزمان اعلام کرده است توافق بد را نخواهد پذیرفت. باراک اوباما در تمام هفت سالی که در کاخ سفید گذرانده است تلاش کرده است بگوید دیپلماسی بر استفاده از قوه قهریه برتری دارد. اوباما در مورد ایران به زورآزمایی با کنگره آمریکا پرداخت و اعلام کرد باید راه حلی دیپلماتیک حاصل شود. اما بسیاری از اعضای کنگره که به ایران اطمینان ندارند و گمان می کنند استفاده قوه قهریه اولویت دارد نمی خواهند از اوباما پیروی کنند.

خبرنگار شبکه افزود واشنگتن روز سه شنبه اعلام کرد اگر مذاکرات به اندازه کافی کارآیی داشته باشد مشکلی برای ادامه یافتن آن در روز چهارشنبه وجود ندارد. ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در همین چارچوب اعلام کرد مذاکرات به اندازه کافی سازنده بود تا مذاکرات در روز چهارشنبه نیز ادامه یابد. کاخ سفید هم اعلام کرده بود ترجیح می دهد به جای توافق بد هیچ توافقی حاصل نشود. باراک اوباما هم تاکید کرده بود در صورتی که راه حل دیپلماتیک عملی نباشد سایر گزینه ها همچنان روی میز خواهد بود. کاخ سفید حتی اعلام کرد در میان گزینه های موجود گزینه نظامی نیز وجود دارد.

این ترکیبی از تهدید و خوش بینی است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    10 0
    ستانیسلاس دو سن ایپولیت خبرنگار شبکه چه اسم بلند بالایی ......
  • محمود رنجبر A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    3 2
    ایران هردوجناح را پشت سر گذاشته یقینا اگر می توانستند از گزینه نظامی استفاده کنند تاحالا کرده بودند پس بهتره جمله گزینه نظامی روی میز است را هم حذف کنیدچون هیچ بخاری ازش بلند نمیشه زیرا گفتنش هم مضحک است
  • senator A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    2 2
    این گزینه نظامی روی میز است منو کشته.