افزایش 5 برابری ابتلا به سرطان تا 10 سال دیگر

تعداد مبتلایان به انواع سرطان در جوامع مختلف بشری هر سال بیشتر می‌شود و با افزایش سالانه یک میلیون نفر، تا دهه آینده این تعداد 5 برابر بیشتر خواهد شد.

سیناپرس نوشت:

پژوهشگران هندی اعلام کردند: بر اساس گزارش‌های رسیده از برنامه ملی ثبت سرطان و شورای تحقیقات پزشکی هند، سرطان به بزرگ‌ترین علت مرگ‌ومیر مردم در این کشور تبدیل شده و تقریباً روزانه 1300 نفر یا معادل نیم‌میلیون نفر در هرسال به‌این‌علت جان خود را از دست می‌دهند. به نظر می‌رسد که مسئله افزایش مبتلایان به سرطان‌ها تنها مختص کشور هند نبوده و سراسر جهان را در برمی‌گیرد.

دکتر دی. اکولکار (D Akolkar) مدیر موسسه تحقیقات و نوآوری ژنتیک در توضیح این مسئله می‌گوید: «بسیاری از مردم سالانه با تشخیص وجود تومورهای کشنده و ابتلا به بیماری سرطان روبرو می‌شوند. در آمارها آمده که کودکان و بزرگ‌سالان زیر 40 سال به یکی از سرطان‌ها مبتلا شده و روش‌های درمانی فعلی هنوز قادر به مداوای بسیاری از سرطان‌ها نیست و در 19.8 درصد مواقع، عمر باقی‌مانده این افراد پنج سال خواهد بود. در این میان و بر اساس آمارهای بین‌المللی، تومورهای مغزی 85 درصد تا 90 درصد تومورهای سیستم عصبی مرکزی اولیه را در برمی‌گیرد. بروز این مسئله در سراسر جهان نزدیک به سه میلیون مورد بوده که ده درصد آن به کشور هند تعلق دارد.»

لازم به ذکر است که تعداد موارد ابتلا به سرطان در سراسر جهان رو به افزایش بوده و پیش‌بینی می‌شود که آمار آن برای هرسال با رشد یک‌میلیون مورد روبه‌رو شود. کارشناسان و محققان هشدار داده‌اند که این رقم در دهه آینده و تا سال 2025 / 1404 به میزان 5 برابر افزایش خواهد داشت.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی تعداد مبتلایان به سرطان در سال 2015 / 1394 حدود 700 هزار نفر تخمین زده شده است. با توجه به شیوع بالای این بیماری، این مسئله به یکی از نگرانی‌های بزرگ تبدیل شده چراکه به نظر می‌رسد زیرساخت‌های بهداشت و درمان بسیاری از کشورهای جهان ازجمله هند نسبت به پیشگیری، مقابله و درمان سرطان، تشخیص زودهنگام و درمان و مراقبت‌های بهداشتی جانبی ضعیف عمل کرده است.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    60 4
    کره زمین حداکثر ضرفیت 2 تا 3 میلیارد آدم رو داره نه 6 و 7 و 8 میلیارد نفر . همه زمین آلوده شده . پارازیتها ماهواره ها سبک زندگی و ... هم به وضعیت بد الان دامن زده .
    • بی نام RO ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      4 1
      من نمیدونم کی به این کامنت بی ربط و سر هم بندی شده اینهمه مثبت داده این امار هیچ ربط مستقیمی به اینترنت نداره که بندازید تقصیر اینترنت چون سرعت پیشرفت اینترنت و کیفیت اون خیلی بیشتر از این امارهست تغذیه غیرسالم زمین الوده ابهای الوده خیلی خطرناک تر از اینترنت پر سرعت هستند
    • حم A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      2 1
      البته خود ماهواره هم بی تاثیر نیستموبایل تبلت که البته به عنوان سبک زندگی اشاره شد