ایرنا نوشت: شرکت دولتی روس اتم اعلام کرد که مذاکرات بین ایران و روسیه برای حل مسائل مربوط به آغاز کار ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر جریان دارد.

در اطلاعیه روابط عمومی این شرکت که امروز (جمعه) منتشر شد با تاکید بر اینکه این مسائل در چند هفته آینده حل می شود، آمده است: مذاکرات برنامه ریزی شده مسکو بین نیکلای اسپاسکی معاون امور بین المللی روس اتم با بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این اطلاعیه آمده است: افزون بر بررسی روند حل مسائل مربوط به آغاز کارهای واحدهای دوم و سوم نیروگاهی بوشهر، همکاری دو کشور در این عرصه و همچنین واگذاری گواهینامه بهره برداری از واحد شماره یک نیروگاه به طرف ایرانی مورد بحث قرار گرفت.
خبرگزاری روسیا سگودنیا نیز پیشتر به نقل از یک مقام شرکت روس اتم ابراز امیدواری کرده بود که تا پایان سال جاری میلادی طراحی بلوک دوم نیروگاه بوشهر و اقدام های مقدماتی را در محدوده بلوک جدید آغاز کند.

رسانه های روسیه اعلام کرده اند که شرکت روسی اتم استروی اکسپورت پیمانکار اصلی نیروگاه هسته ای بوشهر طرح فنی واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر را تا اواسط سال 2018 آماده می کند.

براساس برنامه اعلام شده، هیات ایرانی به سرپرستی کمالوندی که نمایندگان بخش های مختلف سازمان انرژی اتمی در آن حضور دارند، برای مذاکرات تکمیلی با مسوولان روس اتم در باره همکاری دو کشور به مسکو سفر کرده است.

ایران و روسیه در چارچوب نقشه راه گسترش روابط دو کشور در زمینه توسعه نیروگاه هسته ای بوشهر توافق کرده اند که قرار است زمینه های اجرایی آن بررسی شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سپهر IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    9 1
    چند بار باید از یک سوراخ گزیده بشیم؟