ایرنا نوشت: منابع انگلیسی روز جمعه گفتند اشتباه‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های امنیتی و جاسوسی و نیز پلیس انگلیس سبب از بین رفتن اطلاعات هویتی مربوط به 800 مظنون تروریستی شده است.

به گزارش ایرنا، این منابع گفتند اشتباه‌های صورت گرفته سبب شده است که اثر انگشت‌ها و 'دی‌ان‌ای ' های جمع‌آوری‌شده از صدها مظنون تروریستی از بین برود.
روزنامه دیلی تلگراف روز جمعه در این مورد نوشت: براساس گزارش یک‌نهاد نظارت‌کننده، پرونده‌های 'دی‌ان‌ای' بیش از 800 مظنون تروریستی به خاطر اشتباه‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های جاسوسی و پلیس از بین رفته است.
این روزنامه افزود: اطلاعات از بین رفته به معنای نابود شدن ده درصد از اطلاعات مربوط به مظنونان تروریستی در انگلیس که بالغ‌بر 8 هزار نفر هستند، است.
به نوشته این روزنامه، این اشتباه صورت گرفته به ‌طور بالقوه می‌تواند برای انگلیس که در بالاترین سطح هشدار تروریستی قرار دارد، خطرساز شود.
این روزنامه افزود: 'کیت واز' رئیس کمیته امور داخلی مجلس عوام انگلیس از حزب کارگر دراین ‌باره گفته است: 'صدها پرونده 'دی‌ان‌ای' و اثر انگشت مربوط به مظنونان تروریستی که در بسیاری موارد مرتبط با اقدامات تروریستی احتمالی بوده ، از بین رفته است. باید تحقیقات فوری در خصوص علت اصلی این مشکل انجام شود.'
شبکه 'بی‌بی‌سی' نیز در گزارشی در این خصوص گفت: میزان از بین رفتن اطلاعات مربوط به مظنونان تروریستی گسترده تر از آن چیزی است که قبل از این برآورد می‌شد.
این شبکه افزود: 'الیستر مک گروگر' کمیسیونر بیومتریک گفته است : دو ماه پیش عنوان شده بود که 450 پرونده اطلاعات هویتی به ‌اشتباه توسط پایگاه اطلاعاتی پلیس انگلیس و ولز از بین رفته است.
بی‌بی‌سی افزود: اما وی می‌گوید براساس اطلاعات جدید به‌دست ‌آمده موارد از بین رفته 810 مورد بوده است.
به گفته این شبکه خبری، وزارت کشور انگلیس که این اطلاعات را منتشر کرده می‌گوید گام‌هایی برای حل این مشکل برداشته‌شده است.
براساس سیستم تعریف‌شده در سال 2013 میلادی در انگلیس، اطلاعات مربوط به 'دی‌ان‌ای ' و انگشت‌نگاری از افراد که مجرمت آنها تایید نشده است بایستی از پایگاه اطلاعات ضد تروریستی این کشور حذف می‌شده است .
به گزارش منابع انگلیسی، اما اطلاعات مربوط به کسانی که مظنون به تروریسم بوده‌اند به دلایل امنیتی لازم بوده است که در پایگاه اطلاعاتی این کشور باقی بمانند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =