تابناک نوشت: از شهرستان نور خبر رسیده با حضور فوری رئیس دادگستری و فرمانده انتظامی در کنار دستگاه‎های امنیتی دیگر، دو نفر از این افراد تاکنون شناسایی و دستگیر شدند.

بامداد امروز 4 قاچاقچی مسلح با استفاده از دو دستگاه نیسان باری بدون پلاک اقدام به خروج چوب‎های جنگلی کردند که در برخورد با یگان حفاظت جنگل از تیراندازی به سوی نگهبابان جنگل نیز دریغ نکردند.

قاچاقچیان در این اتفاق با مشاهده نیسان پیکاب دولتی ابتدا با سرعت نیسان حامل چوب را به آن کوبیده تا مسیر راه برای فرار باز شود و وقتی در اینکار خود ناکام شدند اقدام به تیراندازی مستقیم با اسلحه شکاری از شیشه جلو به 4 سرنشین خودرو کردند که در این بین فضل‎الله علیپور مامور جنگلبانی جان سپرد و 3 سرنشین دیگر از جمله یکی از کارکنان شرکت بهرهبردار از ناحیه سر و صورت به صورت سطحی زخمی شدند.

قاچاقچیان در این حالت موقتا موفق به فرار شدند و اما از شهرستان نور خبر رسیده با حضور فوری رئیس دادگستری و فرمانده انتظامی در کنار دستگاه‎های امنیتی دیگر، دو نفر از این افراد تاکنون شناسایی و دستگیر شدند و تلاش برای به دام انداختن دیگر افراد ادامه داد.

روایت سازمان جنگلها از حادثه

ایسنا نوشت: معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از دستگیری ضاربین جنگلبان شهرستان نور خبر داد.

بهزاد انگورج گفت: ضاربین حجم کمی از چوب را حمل می‌کردند، آنها 5 نفر بودند که در حین حمل چوب و در ساعت 3:30 با گشت جنگل‌بانی مواجه و درگیر می‌شوند.

وی اظهار کرد: در این درگیری یکی از همراهان گشت که قرق‌بان جنگل‌داری با نام فضل‌اله علیپور به علت شلیک گلوله یکی از ضاربین در دم به شهادت رسید و یکی دیگر از همکاران جنگلبان نیز جراحت سطحی دیده بود که بعد از مداوا از بیمارستان مرخص شده است.

به گفته وی، سه نفر از متهمین در ساعات اولیه دستگیر شده‌اند. ضارب اصلی و یکی از همراهان او که متواری شده بودند ساعت یک بعدازظهر امروز خود را معرفی کردند که مسیر رسیدگی قضایی در حال انجام است.

انگورج تاکید کرد: مامورین ما در مجموع در ارتباط با گشت و کنترل چوب‌آلات غیرمجاز با مشکلات جدی مواجه هستند .

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان گفت: این پرونده در دست رسیدگی است و مقامات قضایی کم و کیف آن را بررسی می‌کنند و امیدواریم بتوانیم مسائل حقوقی این پرونده را به درستی اعمال کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    5 1
    دمتون گرم که به فکر جنگلها هستید
  • جنگلبان A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    4 0
    تا کی تا کی باید این قاچاقچیها به جان و مال مردم بتازند و بکشند وگاه فرار و گاهی بدام بیافتن که اگر جنگلبانی تیری به قاچاقچی بزند داستان همان میشود که میلیونها تومان بگیرد تا رضایت دهد بعد از چند سال ببینم با قاچاقچیان هم همان برخورد میشود یک قانوندرست وحسابی باید جلوی اینارو بگیره اگه جنگلبان اجازه تیر نداره پس چه جنگلبانی بذارین ببرن و بخورن دلم گرفته از این طرفداری از یک مشت قاچاقچی چاپ کن چاپ کن
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    7 0
    خداروشکر که دستگیر شدند. شده تگزاس. اسلحه می کشند پرروها.