۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

نیکی کریمی، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه سرانه مطالعه در کشور پایین است، به همین دلیل نباید به نمایشگاه کتاب اکتفا کرد و 365 روز سال باید نمایشگاه کتاب باشد.

به گزارش خبرآنلاین، کارگردان فیلم «سوت پایان» در توضیح اهمیت نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران، بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است و حرکت بسیار خوبی است و باید بدون شک ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: خرید کتاب و کتابخوانی نباید مخصوص نمایشگاه باشد زیرا آمار شمارگان کتاب نشان می‌دهد که نیاز به برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش سرانه مطالعه داریم تا از محدوده خطر خارج شویم.

کریمی با اشاره به لزوم افزایش برنامه‌های فرهنگی گفت: مانور خبری درباره کتاب مربوط به نمایشگاه کتاب است درحالی که 365 روز سال باید نمایشگاه کتاب باشد تا فضا، فضای کتاب و کتابخوانی باشد.

برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنواره فیلم قاهره در پایان با اشاره به حضور مطالعه در برنامه‌ روزانه‌اش اظهار کرد: کتاب دریچه جدیدی را جلوی پای ما قرار می‌دهد به همین دلیل مطالعه کتاب جزو برنامه‌های روزانه من است و در کنار کارهای سینمایی و نوشتن به این کار علاقه زیادی دارم.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کتابدار A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    10 2
    ایول به خانم کریمی گل گفتی