تولید 22 هزار دستگاه تراکتور در ایران طی سال 93/ تولیدات تراکتورسازی ایران متنوع می شود

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تشریح عملکر تراکتورسازی صرفا در حوزه تراکتور گفت: سال گذشته 22 هزار و 385 دستگاه انواع تراکتور در تراکتورسازی ایران و زیر مجموعه های این گروه تولید و به بازرهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، ابوالفتح ابراهيمي افزود: سهم تراكتورسازي تبريز از اين حجم توليد بيش از 17هزار و 672 دستگاه، تراكتورسازي كردستان 3هزار و 407دستگاه و تراكتورسازي اروميه يك هزار و 306 بوده است.
وي با اشاره به توليد 17 نوع تراكتور در مجموعه هاي تحت مديريتش اضافه كرد: سال گذشته تراكتورهاي 285، 299، 399، 475، 485 و 800 در دو مدل تك و جفت ديفرانسيل در تراكتورسازي تبريز، تراكتورهاي 285 و 475 در نوع تك و جفت ديفرانسيل در كردستان و 240 و 470 از نوع تك و جفت ديفرانسيل و 950 در تراكتورسازي اروميه توليد و به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه شده است.
ابراهيمي با بیان اینکه تراكتور سازي سال گذشته گامهاي موثري را در جهت توليد محصولات جديد با هدف تامين نياز كشاورزان داخلي و قطع وابستگي برداشت اظهار داشت: توليد 100درصدی تراكتور باغي 950 با توان 47 اسب بخار از جمله ی این اقدامات بوده که سالانه از خروج بيش از 2ميليون دلار ارز از كشور جلوگيري مي كند.
وی همچنین ادامه داد: طراحي و توليد تراکتور ITM470 با توان 47 اسب بخار مختص باغات و مزارع کوچک در شركت تراكتورسازي اروميه، رونمايي از تراکتور سنگين مدل ITM 1500 دو دیفرانسیل دارای 150 اسب بخار قدرت براي نخستين بار در كشور و مجهز شدن خط رنگ تراكتورسازي به تكنولوژي روز دنیا از دیگر توفیقات این مجموعه بوده است.
عضو اتاق بازرگاني تبريز انتخاب به عنوان صادر كننده نمونه ملي، دريافت لوح تقدير جشنواره ملي بهره وري، انتخاب به عنوان رتبه اول٥٠٠ شركت صنعتي بزرگ كشور و تقدير وزير صنعت، معدن و تجارت، به خاطر رعايت حقوق مصرف كنندگان براي دومين سال پياپي و ... را نيز از ديگر موفقيتهاي تراكتورسازي در جمع واحدهاي صنعتي و توليدي كشور عنوان كرد.
گفتني است گروه صنعتي تراکتورسازي ايران با نزديک به 5 دهه سابقه به عنوان بزرگترين توليد کننده ادوات کشاورزي با شرکتهاي اقماري که 7 شرکت در تبريز، دو شرکت در سنندج و اروميه و خط توليد در كشورهاي ونزوئلا و تاجيكستان فعالیت می کند.
توليد 71 نوع انواع موتور در بخشهاي کشاورزي، صنعتي و خودرو، بيش از 65 هزار تن انواع قطعات ريخته از جمله قطعات پيچيده داکتيل،توپي چرخهاي خودروهاي سنگين، قطعه بلوک سيلندر براي انواع خودروهاي توليد داخل مانند نيسان، روآ، توليد بيش از 200 هزار بلوک سيلندر خودروي 206 و 300 هزار قطعه بلوک سيلندر پرايد و تامين نياز ايران خودرو در ريخته گري اين گروه نشان از ظرفيت و قابليتهاي بالقوه اين مجموعه دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =