واحد مرکزی خبر نوشت:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از برخی آقایان سیاسی که به هر دلیلی بزرگترین دستاورد ایران در جنگ یعنی دستیابی به مدیریت انقلابی و عالمانه و تحول آمیز را کور می کنند تأسف می خورم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محسن رضائی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر افزود: برخورد سیاسی با جنگ بی تأثیر نبوده است و اگر کشور پس از جنگ مدیریت انقلابی و‌ عالمانه و تحول آمیز را به صورت جدی در دستور کار قرار می داد امروز بر مشکلات اقتصادی فائق می آمدیم و شاهد بیکاری و تورم نبودیم.

وی یادآور شد مدیریت انقلابی و جهادی در قبل از انقلاب با جمعی از پیشکسوتان شکل گرفت و در سالهای ابتدای دفاع مقدس پرورش پیدا کرد و در سراسر جنگ نیز به بلوغ رسید.وی با بیان اینکه این مدیریت در داخل رقیب و در خارج دشمن دارد افزود: در داخل رقبا جناحهای سیاسی هستند و تصور می کنند این مدیران جای آنان را می گیرند در حالیکه آنان آرزویشان شهادت طلبی است و از سویی دیگر در خارج نیز دشمنانی دارد چون تصور می کنند اگر این مدیریت وارد فضای اقتصادی و فرهنگی شود بسیاری از قله ها را فتح می کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی به زبانهای مختلف به دفاع مقدس حمله می کنند حتی حامیان ادامه جنگ جام زهر را پیش می کشند و مخالفان نیز ادامه جنگ را باعث تضعیف ایران می دانند این در حالیست که اگر مدیریت جنگ امروز حاکم باشد بر بسیاری از مشکلات فائق خواهد آمد.

وی تأکید کرد: سبک مدیریت انقلابی و جهادی جذابیت هایی دارد و قابل آموزش است که امیدوارم در پوشش دوباره لباس پاسداری بتوانم این مهم را به فرماندهان آینده سپاه منتقل کنم. وی الگوی مقاومت اسلامی را یکی از نتایج مدیریت انقلابی و جهادی برگرفته از دفاع مقدس دانست و گفت: ممکن است دشمن ما را متهم کند که برخی کشورها را اشغال کردیم این در حالیست که ما در منطقه نفوذ کرده ایم و الگوی مقاومت مردم ما که با خلاقیت و ایمان همراه است در دل مردم منطقه نفوذ کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تحولات منطقه نیز گفت: امروز آمریکاییها به این نتیجه رسیده اند که از روش بوش پسر که 150 هزار نیرو به عراق گسیل کرد و میلیاردها دلار خسارت زد و 10 هزار کشته داد دست بردارند بلکه با نسل جدید یعنی اوباما تلاش می کنند که از برخی کشورها همچون عربستان بعنوان نیروی نیابتی استفاده کنند تا دیگر از کشور خودشان کسی کشته نشود البته تلاش می کنند این مدل را علیه ما نیز استفاده کنند.

محسن رضایی با اشاره به برخی خبرها مبنی بر آماده باش بودن نیروهای مسلح ایران در این باره افزود: نیروهای مسلح ما آماده باش نیستند بلکه در آمادگی قرار دارند و بین آماده باش و آمادگی فرق است البته احتمال قوی می دهیم که حتی به نزدیک مرزهای ما نرسند اما باید آمادگی داشته باشیم چون ممکن است جنگ نیابتی را علیه ما آزمایش کنند. وی تأکید کرد: واقعاً در پی جنگ نیستیم و همه تلاش خود را با دیپلماسی و آمادگی به منظور جلوگیری از آن بکار می گیریم اما در صورت وقوع آن دیگر پایانش دست ایران است نه آنها بنا بر این ما تعیین می کنیم که کی و کجا جنگ به پایان رسد و این مهم را در دوران دفاع مقدس اثبات کردیم و متجاوزان را به پشت مرزهای بین المللی بیرون راندیم و صدام را نیز محکوم کردیم.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419122

برچسب‌ها