ایرنا نوشت:

مقام های سازمان ملل متحد مستقر در بندر جیبوتی در شاخ آفریقا روز شنبه گفتند که محموله امدادی کشتی ایرانی عازم کشور جنگزده یمن را تحویل گرفته اند و در حال تخلیه شدن است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آدیس آبابا، کشتی ام وی شاهد (نجات) حامل 2500 تن کمک شامل آرد گندم، برنج، مواد غذایی کنسرو شده، تدارکات پزشکی و بطری آب آشامیدنی که همگی به شدت در یمن مورد نیاز است که در آن سوی خلیج عدن در نقطه مقابل کشور جیبوتی واقع شده است.

عبیر عطیفه سخنگوی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد به فرانس پرس گفت: این محموله امدادی، تحویل این سازمان در جیبوتی شده و اکنون در حال تخلیه شدن از کشتی است.

وی افزود: این کشتی حامل 2500 تن کمک های انسانی، عمدتا برنج و آرد گندم و همچنین دارو، آب، چادر و پتو است.

مقام های جیبوتی همچنین اعلام کردند: این کشتی باری جمعه شب وارد بندر جیبوتی در خلیج عدن شده است.

ابوبکر هادی رییس سازمان بندر جبیوتی نیز به فرانس پرس گفت: محموله کشتی به طور کامل تخلیه و محموله آن به شناورهای دیگر منتقل خواهد شد و همه فعالیت های آن شفاف و آشکار است.

عطیفه افزود: تمامی کمک های انسانی با کشتی های برنامه جهانی غذا به بندر حدیده یا بندرعدن در جنوب یمن ارسال خواهد شد.

تهاجم نظامی عربستان و متحدانش به خاک یمن از 26 مارس (6 فروردین) به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور آغاز شد.

در این تهاجم هزاران تن کشته و زخمی و صدها هزار تن آواره شده اند.

محمد شهاب الدین محمدی عراقی معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کشتی نجات روز جمعه در جیبوتی پهلو گرفته، گفت: تخلیه محموله این کشتی شروع شده و ممکن است یک تا دو روز زمان ببرد.

وی درباره ورود نیروها و کادر درمانی اعزامی هلال احمر به یمن گفت: مذاکرات در این زمینه انجام شده تا در صورت امکان، نیروهای هلال احمر نیز در توزیع محموله و در صورت امکان ارائه کمک های پزشکی و درمانی لازم مشارکت داشته باشند که در این زمینه منتظر اعلام نظر از سوی سازمان جهانی غذا هستیم.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر همچنین درباره اعزام کشتی دوم حامل محموله 12هزار تنی کمک های امدادی امدادی هلال احمر شامل مواد غذایی، آرد، برنج، شکر و .. به یمن گفت: بارگیری و حرکت این کشتی حدود یک هفته به طول می کشد و هنوز زمان قطعی حرکت آن مشخص نیست.

کشتی کمک های مردمی و امدادی جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم یمن (کشتی ایران شاهد یا همان کشتی نجات) که در شامگاه دوشنبه 21 اردیبهشت از بندر شهید رجایی بندرعباس به سمت یمن، حرکت خود را آغاز کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 5
    راستش اولش ناراحت شدم، چون اینو یک عقب نشینی دونستم، اما دقیق تر که نگاه کردم دیدم شرایط منطقه جوريه که نباید کاری که اونها انتظارش رو میکشند ما انجام بدیم، شب دراز است و قلندر بیدار.
  • بی نام RO ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    4 0
    دیگه نظرات حماسی این خبر رادتایید نمیکنید چقدر نوشتیم عربستان غلط میکنه اما
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    10 0
    پس چی شد این همه های و هوی که نمیدونم ما میخواهیم خودمون کمک ها را تحویل بدیم و ناوگان ارتش از این کشتی حمایت میکنه و کسی جرات نداره و .... پس آخرش تسلیم تهدید های عربستان شدید؟؟ فقط هارت و پورت دارید
  • سناتور IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    6 0
    کشتی برمی گشت بهتر بود .شک نکنید که این کمک ها به مردم مظلوم یمن نمیرسه