سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به مطرح شدن اتهام ضد یهودی بودن رهبران ایران واکنش نشان داد و گفت : واقعیتهای تاریخی گواه نقش سازنده و صلح جویانه ایران در منطقه و جهان است.

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص سخنان رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک نشریه دست راستی در واشنگتن، ادعای به اصطلاح ضد یهودی بودن رهبران ایران و توسعه طلبی علیه کشورهای منطقه خلیج فارس را مردود دانست و گفت : جمهوری اسلامی ایران برای همه ادیان الهی و پیروان آنها و از آن جمله یهودیان و دین یهود احترام بسیاری قائل است و سیاستهای ضد صهیونیستی کشورمان در مقابله با اشغالگری , جنایات گسترده و تروریسم دولتی آن رژیم ارتباطی با دین یهود و پیروان آن ندارد.

افخم همچنین اضافه کرد : پروژه ایران هراسی طرحی برای دامن زدن به بحران های منطقه ای و افزایش تفرقه و کینه می باشد, و واقعیتهای تاریخی گواه بارز نقش سازنده و صلح جویانه ایران در منطقه و جهان است .

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: در حالی که اسلام ستیزی در سطح جهان و از جمله در آمریکا به طرز بی سابقه ای رشد یافته ، رئیس جمهور آمریکا بجای پرداختن به این پدیده مذموم و رفتار برخی دولت ها علیه مسلمانان و یا کشتار روزانه مسلمانان توسط برخی متحدین آن کشور و یا تروریستهای تکفیری , در باره منابع تهدید امنیت منطقه آدرس کاملا اشتباه داده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران منبع ثبات و امنیت در منطقه بی ثبات خاورمیانه است و پیگیرانه راهکارهای سیاسی و همکاری های منطقه ای برای مقابله با خشونت و افراط را تشویق و دنبال می کند.

افخم همچنین اظهارات مقامات امریکایی مبنی بر روی میز بودن تمام گزینه ها را اصرار بر تکرار یک لفاظی منفی دانست و با تاکید بر ضرورت احترام به مبانی اولیه فضای مذاکرات جاری گفت :ادعای گزینه نظامی اساسا یک لفاظی تکراری منفی است و هیچ جای پایی در واقعیات ندارد و بطور قطع بدخواهان ایران هرگز از چنین گزینه هایی طرفی نخواهند بست .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    13 53
    این یه واقعیت تاریخیه که بین مسلمانان و یهودیان رابطه خوبی وجود نداره
    • محمد A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
      3 0
      ابتدا سلام عرض میکنم دوست عزیز اگه منظور شما از مسلمانا کشورهای عربی است شاید حرف شما صحیح باشد اما ادعای کشور آمریکا کشور ایران است.درست است ما مسلمان هستیم اما ایرانی هستیم و ایرانی جماعت هیچ وقت با هیچ دینی مشکلی نداشتند و تاریخ این را ثابت کرده.یهودیان ایرانی و دیگر کشورها همیشه مورد احترام و کرامت ما ایرانی ها بوده و هستند.همانطور که خداوند در قرآن میفرمایند شرط مسلمان پذیرفتن و تائید پیامبران و ادیان الهی قبل از اسلام است. پس نمیتوانیم بگوئیم یهود یا مسیح را قبول نداریم و یا با پیروان این ادیان الهی بد باشیم.این نکته ای است که اعراب از درک آن عاجزند.
  • علی A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    46 6
    مردم و مسئولان ایران ضد صهیونیسم هستند نه ضد یهود
  • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    95 2
    واقعیت های تاریخی نشان دهنده پیوند هزاران ساله مردم ایران با مردم یهودی است
  • ﺟﻤﺸﻴﺪ A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    29 3
    ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺩﺭﺩﻭﻟﺖ ﻗﺒﻠﻲ ﺗﺎﺗﻮﻧﺴﺘﻦ ﺑﻪ ﻫﺮﻗﻮﻡو ﻧﮋاﺩﻱ ﺗﻮﻫﻴﻦ ﻛﺮﺩﻥ ﻭﭼﻬﺮﻩ اﻳﺮاﻥ ﻭاﻳﺮاﻧﻲ ﺭاﺧﺮاﺏ ﻛﺮﺩﻥ.ﻛﺎﺭﻱ ﻛﻪ ﺻﻬﻴﻮﻧﻴﺴﺘﻬﺎﺑﺎﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩﻫﺎ ﺩﻻﺭﺗﻮاﻧﺶ ﺭﻭﻧﺪاﺷﺘﻦ