ایرنا نوشت:

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه بیمه زنان سرپرست خانوار به مجلس تقدیم شده و دولت یازدهم از همه ابزارها در خصوص یاری رساندن به این قشر استفاده می کند.

شهیندخت مولاوردی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دهه کسب و کار در شهرری، که با حضور مسوولین کشوری و شهرستان ری برگزار شد، اظهار داشت: این نمایشگاه در جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برگزار می شود و امید است بتوانیم گامی برای رفع نیازهای زنان سرپرست خانوار برداریم.

وی افزود: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد و اگر زنان سرپرست خانوار حمایت نشوند در جامعه دچار مشکل خواهند شد و به تبع آن کشور و دولت با مشکلات عدیده ای رو به رو خواهند بود.

مولاوردی تصریح کرد: در خصوص حمایت از سرپرستان خانوار و خود اشتغالی آنها در میان مسوولین کشور دیدگاه های مختلفی وجود داشته است که ما در صدد این هستیم که بتوانیم مشکلات پیش رو را در این خصوص از بین برده و آنها را حمایت کامل نماییم تا بتوانند بر مشکلات خود فائق آمده و خود را اداره نمایند.

علی یزدانی معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: در مجموعه اتحادیه های صنفی کشور از 8800 اتحادیه زنان فقط در بیش از 700 اتحادیه نقش ایفا می کنند که این رقم باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: در هفت گروه از صنایع که با کارهای زنان همخوانی دارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد که با آنها همکاری نماید که از آن جمله می توان به قالی بافی و زیورآلات و غیره اشاره کرد.

یزدانی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص حمایت از زنان سرپرست خانوار از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد و امیدواریم بتوانیم قدم های موثری در این خصوص برداریم.

فهیمه فرهمند پور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده هم اظهارداشت: کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار باید ارتقاء پیدا کند و برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی این قشر اقدامات عملی انجام داد.

وی افزود: در دهه فجر امسال در شش استان کشور نمایشگاه توسعه با نگاه اقتصاد مقاومتی با مشارکت 31 استان کشور برگزار خواهیم کرد.

فرهمندپور گفت: در این نمایشگاه ها که با مشارکت زنان سرپرست خانوار برپا می شود بیش از یک هزار غرفه خواهیم داشت و هزار تولید کننده زن در آن مشارکت می کنند.

سهیلا جلودارزاده مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه این مراسم گفت: نمایشگاه توسعه با نگاه اقتصاد مقاومتی با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و ترویج فرهنگ کار و اصلاح الگوی مصرف و با رویکرد تدبیر، کار و امید برگزار می شود.

به گفته وی این نمایشگاه علاوه بر معرفی کسب و کار زنان سرپرست خانوار و کارآفرینان، کارگاه آموزشی با هدف تشویق، ترغیب و ایجاد انگیزه زنان به کار همه روزه در طول نمایشگاه برگزار خواهد شد.

هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این مراسم اظهارداشت: شهرستان ری آمادگی آن را دارد تا با تدابیر دولت در خصوص توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گام بردارد و از این رو این نمایشگاه را برای نخستین بار در کشور برگزار کرده است.

وی گفت: این نمایشگاه به مدت 10 روز در فرهنگسرای ولای شهرری از ساعت 10 تا 18 آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    2 0
    چراتامین اجتماعی خانه داری را شغل حساب نمی کند و بیمه آنان احتیاری می داند