ایرنا نوشت:

دیدار ' شهیندخت مولاوردی ' معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران با حاشیه هایی همراه بود.

 در این دیدار معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده که تسلط کامل بر زبان انگلیسی داشت با اشاره به سفر اخیر یک هیات از ایران به کشور فنلاند گفت: در این سفر که با هماهنگی های وزارت خارجه فنلاند صورت گرفته بود، تجربیات مفیدی به دست آوردیم.

«اطهره نژادی» افزود: در دیدار با زنان کارآفرین فنلاند از تمایل آنها برای تعامل بیشتر و برقراری روابط بهتر با زنان کارآفرین ایرانی مطلع شدیم از این رو تلاش داریم تا یک کنفرانس بین المللی در این زمینه برگزار کنیم.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را تبادل اطلاعات بیشتر زنان مسلمان با زنان اروپایی عنوان کرد.

نژادی با اشاره به سیاست های حمایتی خوب کشور فنلاند از زنان و مادران برای همکاری های بیشتر با این کشور اعلام آمادگی کرد.

 گشوده شدن افق های تازه

وزیر سابق بهداشت فنلاند هم که برای نخستین بار به ایران سفر کرده است، گفت: با کشور شما و فعالیت ها در حوزه زنان آشنایی دارم اما امیدوارم گفت وگو با همتایان جدید افق های تازه ای را برای ما باز کند.

خانم تایپاله 74 ساله با چهره ای خندان افزود: در کشور ما به برابری زنان و مردان بسیار اهمیت داده می شود به طوری که برای دستیابی به این مساله مدتها مبارزه کرده ایم.

وی با اشاره به خدمات رایگان مربوط به بارداری در فنلاند اظهار داشت: هیچ چالشی در این حوزه وجود ندارد و ارائه خدمات دولتی به اندازه ای مناسب است که نیاز به خدمات بخش خصوصی نمی باشد.

عضو سابق پارلمان فنلاند توضیح داد: همانطور که کشور به زنان شاغل نیاز دارد کودکان نیز به مادر نیاز دارند از این رو توجه به زنان و مسائل آنها به عنوان نیمی از جمعیت جامعه بسیار قابل توجه است.

وی به دستاوردهای خوب سفر گروه اعزامی ایران به فنلاند اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه بر افزایش روابط و تعاملات با ایران در سطوح بالاتر تاکید داشته و دارد.

حرکت سریع فنلاند به سوی سالمندی

سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به جمعیت سالمند کشورش گفت: این جمعیت بسرعت به سمت سالمندی در حرکت است در حالی که ایران کشوری جوان است.

« هری کمراینن» افزود: جمعیت سالمندان فنلاند در روستاها بیش از شهر است، فرزندان روستاها را به خاطر پیدا کردن شغل در شهر ترک می کنند اما والدین آنها همچنان در روستاها سکونت دارند.

وی به دیدار سال گذشته وزیر خارجه فنلاند از ایران و « مجید تخت روانچی» معاون وزیر خارجه کشورمان از هلسنیکی اشاره کرد و افزود: از سال 2014 میلادی فصل جدیدی از روابط میان دو کشور آغاز شده است .

کمراینن همچنین به سفر هیاتی از زنان معلول فنلاند به ایران در سال گذشته و دیدار با زنان معلول ایرانی اشاره کرد.

وی با ابراز خوشحالی از این دیدار، از معاون رییس جمهوری برای دیدار از فنلاند دعوت کرد.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 1
    گفته شده که چیز خوب را از اهل تقوا باید یاد گرفت. بودا و مسیحی مسلمان نیستند که بخواهید ائین و سنت و دیدگاه آنها را تقلید یا بهره برداری کنید. بزرگترین نعمت و ارزش برای زن رسیدگی به امور خانواده و تربیت فرزند صالح است. شوهر و مرد باید خرج و اقتصاد خانواده را بچرخاند.