به دنبال انتشار برخی اخبار در خصوص ثبت قرارداد شماری از فوتبالیست‌ها که کارت معافیتشان باطل شده بود،سردار کمالی در این زمینه توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از ایسنا؛سردار موسی کمالی در باره اینکه برخی از رسانه‌ها مطرح می‌کنند این فوتبالیست‌ها نظیر عشوری و ماهینی به جای تنبیه، تشویق شده‌اند اظهار کرد: چنین موضوعی صحیح نیست در رابطه با فوتبالیست‌هایی که تخلف کرده‌اند دو تنبیه را در نظر گرفته‌ایم اول اینکه کارتشان باطل شده و باید به سربازی بروند و دوم اینکه در محاکم قضایی به جرمشان رسیدگی خواهد شد که موضوع دوم همچنان در جریان است و محاکم قضایی در این خصوص تصمیم خواهند گرفت.

دو سناریو برای ادامه بازی‌ فوتبالیست‌های مختلف

وی با بیان اینکه درباره ادامه بازی این افراد در تیم‌های فوتبال دو بحث مطرح بود، خاطر نشان کرد: یکی از مباحث این بود که این افراد مانند دیگر سربازان به یگان‌های نیروهای مسلح رفته و خدمت کنند و بحث دیگر هم این بود که آنان در تیم‌های فوتبال نیروهای مسلح دوران سربازی خود را بگذرانند.

کمالی با بیان اینکه پس از بررسی‌ معایب و محاسن هر دو پیشنهاد سرانجام تصمیم بر این شد تا این فوتبالیست‌ها در تیم‌های نیروهای مسلح طول مدت خدمت سربازی‌شان را بگذرانند اظهار کرد:‌اگر این افراد را به پادگان‌ها می‌فرستادیم ممکن بود که عده‌آی مطرح کنند که اینها جوانند و جزو سرمایه‌های ورزشی کشور محسوب می‌شوند. بنابراین تصمیم نهایی این شد که به این افراد اجازه بازی اما تنها در تیم‌های نیروهای مسلح داده شود که البته در این خصوص نیز این ستاد کل است که تعیین می‌کند هر بازیکن به کدام تیم باید برود و این طور که هر کدام از آنها با هر تیمی که می‌خواهند قرارداد ببندند.

پرداخت حقوق سربازی برای فوتبالیست‌های متخلف

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به شروطی که برای بازی این افراد در نظر گرفته شده اظهار کرد:یکی از این شروط این بود که این افراد حتما با حقوق سربازی در این تیم‌ها بازی کنند یعنی اینکه باشگاه‌های نیروهای مسلح حق ندارند از بودجه بیت المال یا بخش خصوصی مبلغی را تحت عنوان قرارداد، پاداش و ... به آنان بدهند.

وی افزود: در صورتی که هر یک از بازیکنان یا تیم‌ها به این موضوع توجه نکنند علاوه بر اینکه از ادامه بازی آن فرد در تیم‌های فوتبال نیروهای مسلح جلوگیری می‌شود بلکه آنان باید ادامه سربازی خود را در یگان‌های نیروهای مسلح به اتمام برسانند.

اولتیماتوم نیروهای مسلح به باشگاه ها

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد:‌همچنین با این باشگاه‌ها نیز برخورد می‌شود و دیگر به آنان سرباز نخواهیم داد و مسئولان خاطی نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

به گفته کمالی اینکه بازیکنی در گذشته 700 تا 800 میلیون قرارداد داشته اما امروز به خاطر تخلف در دریافت کارت معافیت از سربازی باید 70 تا 80 هزار تومان حقوق بگیرد خودش یک تنبیه است و به نظرمان این یک تصمیم منطقی است.

واکنش به انتشار خبر قرارداد ماهینی با تراکتورسازی

کمالی درباره انتشار خبر قرارداد ماهینی با تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز اظهار کرد: هیچ یک از این فوتبالیست‌ها حق بستن قرارداد ندارند. اینها باید در ستاد کل تقسیم شوند و در تیم‌هایی که ما تعیین می‌کنیم به سربازی بروند، بنابراین موضوع قرارداد ماهینی با تراکتور سازی در حال بررسی است و قطعا پیگیری‌ها و برخوردهای لازم در صورت صحت خبر، با متخلفان انجام خواهد شد.

وی تیم‌های ملوان، تراکتور، فجر و... را از جمله تیم‌های فوتبال نیروهای مسلح دانست و گفت: ما باید بگوییم که این دسته از فوتبالیست‌ها به کدام تیم‌ها بروند. درباره ماهینی نیز باید بگویم که وی به تیم تراکتور داده نخواهد شد و احتمالا باید در ملوان بازی کند.

پرونده بررسی فوتبالیست‌های متخلف تا پایان فصل بسته می‌شود

کمالی درباره آخرین وضعیت بررسی کارت‌های معافیت و پایان خدمت فوتبالیست‌ها نیز به ایسنا گفت: تعدادی را که اعلام کردیم، تعدادی دیگر نیز از سوی سازمان وظیفه عمومی در حال بررسی است و تا نیم فصل فوتبال پرونده این افراد بسته خواهد شد.

کمالی اضافه کرد: این دسته از فوتبالیست‌ها باید پس از موعدی که برای اعزامشان در نظر گرفته شده دوران آموزشی را طی کرده و بعد به خدمت سربازی بروند.

فوتبالیست‌ها اگر خوب بازی نکنند، به یگان‌های نظامی می‌روند

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه ممکن است با حقوق فعلی، برخی از این فوتبالیست‌ها تلاشی برای بازی خود نکنند خاطر نشان کرد: اگر همکاری این بازیکنان با تیم‌هایشان خوب نباشد و بازی خوبی از خودشان ارائه ندهند باید در یگان‌های نظامی مابقی سربازی‌شان را ادامه دهند.

وی درباره طول مدت سربازی این افراد نیز گفت: مابقی قوانین نظیر طول مدت سربازی و غیره برای این افراد همانند دیگر سربازان است و طول مدت سربازی‌شان نیز مطابق قانون خواهد بود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان از رسانه ها، مسئولان باشگاه‌ها و بازیکنان خواست از جوسازی و ایجاد شایعه پیرامون آزاد بودن این دسته از بازیکنان و عدم برخورد با تخلفشان پرهیز کنند و همچنین تاکید کرد که پرونده این افراد در دستگاه قضایی در حال پیگیری است و آنان در این خصوص اظهار نظر خواهند کرد.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =