وزیر بهداشت پس از ابلاغ مفاد کتاب «ارزش‌های نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران در سال 93 » خطاب به رؤسا دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: کاری که شروع کرده‌ایم باید با شهامت و قدرت دنبال کنیم که البته لازمه آن خویشتنداری، صبوری و همراهی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت؛ سیدحسن هاشمي از رؤساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي خواست كه به محض بازگشت به استان خود زمينه‌هاي اجرايي شدن مفاد كتاب ارزش‌هاي نسبي سلامت را با تشكيل جلساتي مشابه جلسه ستاد مركزي وزارت بهداشت و مركب از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي، نظام پزشكي، بيمه فراهم كنند و گزارش اقدامات خود را به وزارتخانه ارائه دهند.


ضرورت اطلاع‌رساني اجرايي شدن مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت

وزیر بهداشت با اشاره به اهميت اطلاع‌رساني اجرايي شدن مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت گفت: ممكن است پزشكان به دليل مشغله‌هاي زياد از اين رويداد مهم مطلع نشده باشند بنابراين در مرحله اول اطلاع‌رساني به جامعه پزشكي براي ما يك ضرورت است.

وي با تاكيد بر اين كه هدف ما مردم و رضايت مردم است، گفت: همه تلاش خود را براي رضايتمندي مردم به كار گيريد.

وزير بهداشت همچنين از معاون درمان خواست تا 2 هفته ديگر جلسه‌اي با معاونين درمان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي داشته باشند و گزارش اقدامات انجام شده را به ستاد وزارت بهداشت و رئيس دانشگاه مربوطه اطلاع دهند.


طراحي سامانه‌اي به منظور اخذ شكايات مردمي

هاشمي از طراحي سامانه‌اي به منظور اطلاع‌رساني و نيز دريافت شكايات مردمي در اين خصوص خبر داد و بر ضرورت پي‌گيري و پاسخگويي به شكايات واصله تاكيد كرد.

وزير بهداشت همچنين بر ضرورت تعيين تكليف پرداختی های نيروهاي غير پزشك در طرح تحول نظام سلامت تاكيد كرد و گفت: بايد درخصوص چگونگي نظام پرداخت به نيروهايي كه درگير اجراي اين طرح هستند تا هفته آينده به جمع‌بندي نهايي برسيد.


شتاب بیشتر برای عملیاتی کردن برنامه تحول بهداشت

هاشمی همچنين به اهميت حوزه بهداشت در طرح تحول نظام سلامت اشاره كرد و گفت: اقداماتي كه در حوزه بهداشت صورت گرفته است در هيچ دوره‌اي انجام نشده است و در طرح تحول بهداشت نيز مدلي جديد براي مراقبت فعال از بيماري‌ها طراحي شده است كه البته بايد با سرعت و شتاب بيشتري برنامه‌هاي اين حوزه را عملياتي نماييم.

وي همچنين به اجراي برنامه پزشك خانواده اشاره كرد و گفت: بايد با در نظر گرفتن سرانه 12 هزار و 500 نفر، بتوانيد پزشك عمومي جذب كنيد و با تشكيل تيمي مركب از كارشناسان بهداشت محيط و خانواده و دیگر کارشناسان كار را پيش ببريد.

وزیر بهداشت يادآور شد: ما داراي شبكه بهداشتي هستيم و مشكلات در حوزه بهداشت كمتر از درمان است اما چون كار جديد است بايد از بخش خصوصي خريد خدمت صورت گيرد و همچنين از ظرفيت‌هاي جامعه پرستاري و پزشكان عمومي نيز استفاده شود.


تخصیص اعتبار برای تجهیز و نوسازی مراکز بهداشتی

وي بر ضرورت هتلينگ مراكز بهداشتي اشاره كرد و گفت: اعتبار مورد نیاز براي تجهيز و نوسازي مراكز بهداشتي تامین شده است كه بايد به دانشگاه‌ها تخصيص يابد چرا كه حوزه بهداشت جزء اولويت‌هاست.

وزير بهداشت در ادامه از ورود 1000 آمبولانس تا آخر امسال به ناوگان اورژانس كشور خبر داد و با اشاره به 7 بيمارستان جديدي كه تاكنون تجهيز نشده‌اند، گفت: تجهيز اين بيمارستان‌ها 400 ميليارد هزينه و 2 هزار نيروي انساني نياز دارد.

وي گفت: معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري قول ارائه مجوز جذب نيروي انساني در اين بيمارستان‌ها را در صورت تجهيز آنها تا پايان سال را داده است.

توزيع 2 هزار نيروي متخصص در سراسر كشور

وزیر بهداشت همچنين از توزيع 2 هزار نيروي متخصص در كشور خبر داد و گفت: ثبت نام نيروهاي متخصص جهت تقسيم در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور از امروز آغاز شده است كه بزودي محل خدمت آنان براساس نياز دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور تعيين خواهد شد. 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    6 20
    با لسام آقای وزیر بهداشت لطف کنید نیم نگاهی واقعی و نه درمان گرانه به بهداشت داشته باشید. تمام اهدافی که تاکنون مطرح شده حتی با تمرکز بر بهداشت، بازهم به نفع پزشکان است لطفا تایید شود
  • بهداشت عمومی A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    6 4
    کشور با همکاری تمامی رشته های پزشکی پزشکی ، پرستاری ، پیراپزشکی ، بهداشت ، دندانپزشکی میتونه پیشرفت کنه خواهش میکنم تمام این رشته ها رو در نظر بگیرید .
  • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    12 2
    آقای وزیر کارانه سال 92 فرزند پزشک متخصص من را الان مهر 93 تازه دارند میدن . 700 هزار تومان. واقعیت اینست آواز دهل شنیدن از دور خوشست. چطوری میخواید با این وضعیت ادامه بدهند؟ ... شغل پزشکی با این حقوق و شب بیداری و کشیک و دیه دویست میلیونی اصلا نمیارزه ... همه مردم در فکر راحتی و پول درآوردن هستند ... فقط برای پزشک جوان پول اخه... والا اگه این وضع ادامه پیدا کنه خیلی ها که باهوش باشند پزشکی را کنار میگذارند و باید از هند بازم دکتر بیارید البته با حقوق بالا و مسکن و غیره ... چون مرغ همسایه غازه... دلم واسه همه جوونهای ایران اعم از مهندس و پزشک و معلم و ... میسوزه
  • پزشك متخصص A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    9 1
    به نظر ميرسد كه همه خودشون رو مثل پزشك ميدانند ولي بد نيست نگاهي به تفاوت زحمات وسالهاي را كه يك پزشك متخصص گذرانده تابه اين درجه برسد هم بشود ،،در جامعه كه پرستار وماما وروانشناس با ٤سال درس خوندن استخدام ميشوند وحق كار خصوصي دارند ومطب ميزنند بدون اينكه شرط وشروط داشته باشند ولي پزشك متخصص با ٢٤سال درس خوندن نه اجازه كار خصوصي دارند نه استخدام مي شوند اين ناعادلانه ترين كاري است كه در حق جامعه پزشكي شده است
    • ... IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
      1 13
      آقای متخصص اگر شما واقعا پزشک بودی اونم از نوع متخصصش والبته دارای مدرک از یک دانشگاه معتبر دیگه وقت سر خاروندن نداشتی که بیای اینجا نظر بدی در ضمن کدوم پرستار تا حالا مطب زده؟ یا روانشناسای بسته زبون که خیلی شانس بیارن تو ی مدرسه به عنوان مشاور استخدام میشن حالا پرستارا بهتر ازر پزشکا شدن؟اگه اینطوره چرا پرستار نشدی؟
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    آقای وزیر محترم امروز 3 آبانه و هنوز متخخصین تقسیم نشدن.لطفا پیگیری کنید.