مسئولان درمانی در ایالت تگزاس آمریکا تایید کرده‌اند که یک نفر در شهر دالاس مبتلا به ابولا شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،این بیمار هشت روز پس از ورود به ایالات متحده، شناسایی و قرنطینه شده است. حالا باید همه افرادی که در این هشت روز با فرد بیمار تماس داشته‌اند، زیر نظر گرفته شوند تا جلوی شیوع این آلودگی در آمریکا گرفته شود.

این اولین مورد از تشخیص این بیماری در خاک آمریکاست. پیش از این ابتلای چند آمریکایی به ابولا در خارج کشور تایید شده بود اما آنها پس از تشخیص، به آمریکا بازگردانده شدند و زیر مراقبت شدید پزشکی، توانستند از این عفونت جان به در ببرند.

به گزارش بی‌بی‌سی؛ توماس فریدن، مدیر مرکز دولتی مهار بیماری و پیش‌گیری در آمریکا، به خبرنگاران گفته است که این بیمار از لیبریا به ایالات متحده سفر کرده است و ده روز پیش در زمان ورود به آمریکا، هیچ نشانه‌ای از ابتلا به ابولا در او نبوده است.

اما این نشانه‌ها چهار روز بعد در این بیمار نمایان شدند. چهار روز بعد از آن، یعنی هشت روز بعد از ورود به آمریکا، این بیمار در بیمارستان بستری و قرنطینه شد.

الآن مسئولان درمانی در آمریکا در تلاش هستند همه افرادی را که در این هشت روز با این بیمار در تماس قرار گرفته‌اند، شناسایی کنند.

 

بخش قرنطینه برای مبتلایان به ابولا در موسوم حج

با آغاز مراسم سالانه حج در عربستان سعودی و تهدید ویروس ابولا، بیمارستان های این کشور خود را آماده نبرد می کنند.

به گزارش یورو نیوز؛ برای پذیرش بیمارانی که شاید به ویروس ابولا مبتلا باشند، بخش های قرنطینه ایجاد شده است.

در شش ماه اخیر، ابولا جان بیش از سه هزار نفر را در غرب آفریقا گرفته است.

بیماری ویروسی کورونا نیز یکی دیگر از چالش های مقامات این کشور است.

اما دکتر حسن بخاری، رییس بخش اورژانس بیمارستان النور می گوید: «ما بویژه از شیوع ابولا نگران هستیم، چون این بیماری بسیار عفونی است. به این دلیل یک مسیر کاملا متفاوت و اتاقهای کاملا جدا و ایزوله برای چنین بیماران آماده کردیم. تا کنون در این بیمارستان، هیچ موردی از ابولا یا کورونا گزارش نشده است.»

زائران سه کشور گینه، لیبریا و سیرالئون که بیشترین آمار بیماران ابولا را داشته اند، امسال ویزای عربستان سعودی را دریافت نکردند. با این حال حضور میلیون ها زائر از سراسر جهان و تجمع فشرده آنها برای برگزاری مراسم حج، باعث نگرانی مقامات سازمان بهداشت جهانی است.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    4 0
    چه جالب ، اونا که ابولا گرفته اند به آمریکا بازگردانده شدن و از این بیماری جان سالم بدر بردند. میشه بگید راه درمانش چی بوده ؟ چون میگن حتی پزشکان بسیاری در ارتباط با این بیماری مرده اند. بعدش خبر در ارتباط با راهکارهای مقابله با این بیماری مطالبی را بگذاری خوشحال می شویم.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    این آقای ابولا چه کار مهمی کرده که اینقدر راجع به سفر هاش خبر و گزارش پخش میشه؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 6
    جااااااااااااان. دلم خنک شد که دامن یانکیها رو هم گرفت