شفاآنلاین نوشت:

اگر چشمانتان ورم کرده و پف دارد و یا تیره، خسته و چروکیده به نظر می‌رسد، این ترفندهای ساده برای بهتر شدن حالت چشم‌هایتان کمک می‌کند.

چای
از زمان‌های قدیم، چای کافئین‌دار که حاوی تانین طبیعی است، توسط مادربزرگ‌ها برای کاهش پف کردگی چشم استفاده می‌شد. دو چای کیسه‌ای را در آب گرم خیس کنید، سپس کیسه‌ها را چند دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شوند. چای‌های کیسه‌ای را به مدت پنج دقیقه روی چشم‌هایتان بگذارید. تازگی و شادابی را بعد از آن احساس می‌کنید.

آواکادو
در بسیاری از افراد، خستگی باعث می‌شود گودی‌های سیاه رنگی زیر چشم‌ها ظاهر شوند و در طول سال‌ها به این تیرگی اضافه می‌شود. اگر شما نمی‌توانید به چشمانتان استراحت کافی دهید، یک برش از میوه آوکادو را روی چشم‌هایتان بگذارید، یا می‌توانید خمیری از بادام زمینی و شیر درست کنید و روی چشم‌هایتان قرار دهید. این خمیر تیرگی را برطرف می‌کند.

قاشق
دو قاشق چای خوری فلزی را بردارید و آن‌ها را به مدت چند دقیقه زیر آب بسیار سرد نگه دارید. سپس دراز بکشید و قاشق‌ها را به مدت ۳۰ تا ۶۰  ثانیه روی پلک‌های خود قرار دهید. سردی فلز خستگی چشم را برطرف می‌کند و در عین حال به آن‌ها انرژی می‌دهد.

خیار
هنگامی که چشمانتان قرمز و پف کرده هستند، دو برش از یک خیار خنک را به مدت ۳۰ دقیقه روی چشم‌هایتان بگذارید. در این حالت نیز باید دراز بکشید. پس از پایان کار چشمانتان روشنتر می‌شود.

لثه گیر کودک
دو حلقه لثه گیر کودک را در فریزر قرار دهید تا کاملاً سرد شوند، سپس دراز بکشید و حلقه‌ها را حدوداً ۱۰ دقیقه روی پلک‌های بسته خود قرار دهید. این سرما نه تنها به کاهش پفکردگی چشم کمک می‌کند، بلکه به چشمتان نیرو می‌دهد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    9 1
    توی این کم آبی بهتره قاشق رو هم بذارید توی فریزر یخچال تا اینکه بگیرید زیر آب...
  • ع ع ب IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    7 2
    قاشق چند دقیقه زیر آب سرد اونم تو این خشکسالی ؟؟ ترجیح می دم پف چشمم مثه قورباغه باشه ولی از بی آبی تلف نشم
  • مهدی RO ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    1 7
    ای کلک از این حرفت منظور داشتیا.. هنگامی که چشمانتان قرمز و پف کرده هستند