عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از حضور گرم و صمیمانه مردم در کتابفروشی های خواستار بسط این الگو در سراسر شهر شد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد مسجد جامعی در دویست و نهمین جلسه شورا با اشاره به برنامه کتابگردی و حضور در کتابفروشی ها گفت : تلاش متعهدانۀ اهالی فرهنگ و هنر و سینما، نویسندگان، دانشگاهیان، علما و روحانیون، مسئولان و نیز نمایندگان رسانه های گروهی درکتابفروشی های سراسر کشور قابل ستایش بوده  این امر  گامی مهم در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه در کشور خواهد بود.

وی اظهار داشت، حضور گرم و صمیمانه مردم و اهل فرهنگ در تهران و سایر شهرهای کشور در کتابفروشی ها چشم اندازی از ضرورت اعتلای فرهنگ کتابخوانی را پیش روی ما قرار می دهد.

مسجد جامعی افزود :  در دوره سوم شورا  مصوبات خوبی در مورد کتاب و کتاب فروشی ها داشتیم ولی متاسفانه این مصوبات سلیقه ای اعمال شده به عنوان یک نمونه کتاب فروشی با استفاده از مواد مصوبه شورا تسهیلات خوبی در اختیارش قرار گرفته ولی ناشر دیگری با همین شرایط وجود داشته ولی نتوانسته از چنان تسهیلاتی استفاده کند. از اینرو از کمیسیون فرهنگی شورا می خواهم در خصوص نظارت بر اجرای مصوبه شورا پیگیری های لازم را به عمل آورد.

مسجد جامعی تأکید کرد که حضور متعهدانه بسیاری از نویسندگان، هنرمندان، نخبگان اهالی رسانه و فرهیختگان کشور در کتابفروشی ها و مساعی ایشان برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور باعث افتخار است.

او با اشاره به اینکه  2 سالی است که برنامه کتابگردی با حضور مردم، نخبگان، رسانه ها و اهالی فرهنگ و هنر برگزار می شود گفت: برنامه کتابگردی، یک حرکت فرهنگی و  یک کمپین همگانی است که در ارتباط با کتاب و کتابخوانی و کتاب فروشی ها تدارک دیده شده است،  مردمی بودن و غیر رسمی بودن آن باعث همه گیر شدن این برنامه درسراسر کشور می شود.

وی توضیح داد: برنامه کتابگردی ادامه همان تهران‌گردی های پیوسته و منظم و موضوعی و یک حرکت فرهنگی بی واسطه است و خارج از چارچوب های رسمی برگزار می شود.  حتی وقتی که بسیاری از اعضای هیات دولت مانند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، وزیر نیرو، رئیس کتابخانه ملی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و بسیاری از مسئولانی که امسال و سال گذشته در برنامه کتابگردی شرکت کردند، نه به واسطه شخصیت حقوقی خود، بلکه به علت علاقه شخصی و نیز شخصیت حقیقی شان به کتاب فروشی ها رفتند و کتاب های مورد علاقه خودشان را خریداری کردند.

مسجدجامعی افزود:  نزدیک به نیمی از اعضای شورای شهر تهران در این حرکت همراه مردم بودند. و حتی برخی از ان ها که در خارج از تهران به سر می بردند در همان جا به کتاب فروشی ها و کتابخانه ها رفتند. خانم آباد هم که در مسکو بودند پیام فرستادند که به کتابفروشی های آنجا رفته اند و کتابی هم خریده اند.

این عضو شورا  با تاکید بر این که ارتقای حوزه فرهنگ و ترویج کتابخوانی در کشور نیازمند مشارکت و یاری همه مسئولان و فعالان این عرصه است، اظهار امیدواری کرد که ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور تنها محدود به یک روز و یک هفته نباشد و در تمام طول سال شاهد شکوفایی کتاب و کتابخوانی در گوشه گوشه کشور عزیزمان باشیم او گفت: امیدوارم حوزه کتاب در تمام طول سال مانند هفته ای که پشت سر گذاشتیم برای گسترش مطالعه و کتاب خوانی پرخیر و برکت باشد.

وی همچنین حضور گسترده مردم و بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر در شهرهای مختلف کشور را دلگرم کننده توصیف کرد و گفت: خوشبختانه شاهد بودیم در روز پنج شنبه 28 آبان  بجز تهران در سایر شهرهای کشور نیز مردم و نخبگان حضور پر رنگی در کتاب فروشی ها داشتند. در واقع شاهد بودیم موج کتابگردی از پایتخت به سایر نقاط کشور نیز منتقل شد.   در شهرهای مختلف کشور هم بسیاری از طیف های جامعه فرهنگی قدم  به میدان گذاشتند و  با  دعوت از مردم برای حضور در کتاب فروشی ها  برنامه های مختلف برای ترویج کتاب و کتاب خوانی تدارک  دیدند.

مسجد جامعی در پایان تاکید کرد: امیدوارم که حق تعالی یاری بخش گام‌های استوار اهل فرهنگ در راه ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در کشور باشد و در نظام اجرایی و شهری قوانین و قواعدی وضع شود و یا طرح‌ها و برنامه هایی به اجرا درآید که عرضه کتاب را عمومی تر و خرید آن را آسان تر کند. در روزها و سال های آینده شاهد فعالیت گسترده مردم و اهل فرهنگ برای ارتقای حوزه نشر و نوشتار و کتاب و کتاب خوانی باشیم؛ تا هم‌چنان که مورد تاکید مقام معظم رهبری‌ است کتاب وارد زندگی مردم شود.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =