ویژه نامه نوروزی پنجره نوشت:

بخشهایی از سخنان حسین مرعشی عضو هسته مرکزی حزب کارگزاران سازندگی:

- واقعا مردم هم منش جالبي دارند و از نظر مردم، افراد تا زماني که در قدرت هستند، مورد احترامند. اما وقتي قدرت ندارند، آن‎ها را هو ميکنند! زماني که من در مجلس پنجم راي آوردم، از فرودگاه به سمت شهر سوار تاکسي شدم. آقاي هاشميان هم در همان دوره، از رفسنجان‎ ـ‎ بعد از چهار دوره نمايندگي‎ـ‎ راي نياوردند. از راننده تاکسي که مرا نمي‎شناخت پرسيدم: چه خبر؟ در رفسنجان کدام کانديدا راي آورد؟! گفت: دکتر بهرامي! گفتم: آقاي هاشميان چه شدند؟ با همان ادبيات ويژه راننده‎ها گفت: هاشمي موتور پايين گذاشت! گفتم: خب شما به چه‎کسي راي داديد؟ گفت: من نادان نفهميدم هاشميان راي نمي‎آورد و به او راي دادم! اين نگاه مردم در عرصه سياست به صاحبان قدرت است. اما درباره رقابت در سياست ايران، من آرزو دارم صحنه رقابت در ايران صحنه رقابت اهل هنر باشد.

- سياسيون ما از روحانيت ياد گرفته اند! کنار نميروند! ما با افراد خودمان در نهادي که ساختيم، يک قراري گذاشتيم. قرار گذاشتيم که در سن 65 سالگي کنار بکشيم. در هيچ جاي دنيا افراد تاثيرگذار بالاي 65 سال وجود ندارد. براي مثال هيچ پزشک جراحي بالاي 65 سال نداريم که اجازه داشته باشد چاقو دستش بگيرد و قلب و مغز کسي را باز کند. يا خلباني وجود ندارد که بالاي 65 سال داشته باشد و پرواز کند.

- چند روز قبل با آقاي باهنر صحبت ميکردم، ايشان هم مثل من از بعضي محافظه کاري‎‎هاي دولت آقاي روحاني شکايت داشتند و مي‎گفتند بعضي از نماينده‎‎هايي که نه جايگاهي در مجلس و نه جايگاهي در آينده مجلس دارند، برخلاف قانون باج ميگيرند! دولت چرا اين کار را ميکند؟! من گفتم: در دوره هشت سالي که اين وزرا بي‎کار بودند، به ايشان خيلي سخت گذشته! حالا که برگشته‎اند، به‎دنبال تثبيت خود هستند.

- يکي از استاندار‎هاي آقاي روحاني به من گفت که ما يک رهبر داريم و يک مدل ولايت فقيه، در ديگر سو هم مردم را داريم. حزب در اين ميان به چه دردي ميخورد؟! اين چيزي است که در ذهن مردم و مسئولين ما هست و تغيير نکرده است. ما بايد اين گزاره را جا بيندازيم که رهبر ما جامع همه جناح هاست، اما در مسائل غيرقدسي رقابت وجود دارد. احزاب هستند که اين رقابت را سامان مي‎دهند. اگر اين را بپذيريم، چرخش قدرت با راي مردم يک امر ممدوح مي‎شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =