ایلنا نوشت:

فرماندار تهران با اشاره به اینکه 40 واحد مسکونی و 13 خودرو تخریب در حوادث سیل و طوفان اخیر تخریب شد، گفت: این حوادث 34 میلیارد تومان خسارت به بار آورد.

عیسی فرهادی در حاشیه جلسه پیگیری و گزارش اقدامات دستگاه‌ها در ارتباط با موضوع جاری شدن سیلاب در برخی از روستاهای کن و سولقان اظهار داشت: تلفات ما در حادثه اخیر 8 نفر بوده که از این 8 نفر، یک نفر بومی منطقه کن، یک نفر چینی، و 6 نفر دیگر هم از افرادی بودند که برای گذران اوقات فراغت خود به این منطقه آمده بودند.

وی افزود: همچنین 8 نفر مفقودی توسط مردم اعلام شد که از این 8 نفر تاکنون 6 نفر شناسایی شده و دو نفر از مفقودین هم هنوز شناسایی نشده‌اند، گرچه ما دو جسد هم داریم که این جسدها هم شناسایی نشده و ممکن است؛ این دو جسد همان مفقودینی باشند که اعلام شده‌اند.

فرهادی ارتباط با شایعات اخیر درباره اعلام آمار کشته‌ها گفت: این آماری که اعلام کردم، آمار و اطلاعات مستندی است، گرچه متاسفانه شایعات فراوانی در این زمینه وجود داشت که البته به خود من هم می‌گفتند، ولی من به آنها اثبات می‌کردم که چنین چیزی وجود ندارد و شایعه است و باید در این شرایط بحرانی آرامش ایجاد شود.

وی اظهار کرد: ماحصل این جلسه بحث برآورد خساراتی بود که توسط دستگاه‌های مختلف از جمله آب، برق، راه وشهرسازی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و ... اعلام شد.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه در حادثه اخیر در منطقه کن حدود 40 واحد منزل مسکونی آسیب دید که باید جبران خسارت شود، گفت: همچنین 13 خودرو به طور کامل تخریب و با وجود سرعت بالای آب این خودروها همراه آب برده شد.

فرهادی مجموع برآورد خسارات ناشی از طوفان و سیل اخیر در منطقه کن تهران را 34 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های مربوطه باید فرمهای مربوط به خسارات را تکمیل کنند تا ما با جمع‌بندی نهایی آن را به ستاد بحران ارسال کنیم، تا تامین اعتبار شود و بخشی از خسارت‌ها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آب، برق و راه روستایی در منطقه کن به صورت اول برگشته است و مشکل خاصی در روستاهای سیل زده ما وجود ندارد، اظهار داشت: در بخش کشاورزی نزدیک به 430 هکتار باغات کن بین 10 تا 100 درصد آسیب دیدند که عمده خسارات ما مربوط به همین بخش می‌شود وحدود 14 میلیارد و 600 میلیون تومان خسارت برآورد شده است.

فرماندار تهران ادامه داد: گرچه جهاد کشاورزی ماموریت پیدا کرده که تا حد ممکن با امکانات محلی بتوانند آب مورد نیاز باغات را تامین کنند، تا بعدا ما خسارات را جبران کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شهروندان برای گرفتن خسارات خود بابت تخریب خودرو و یا منزل باید به کجا مراجعه کنند، گفت: بخشداری کن متولی این موضوع است و اگر موردی باشد؛ حتما بخشداری آن را به شوراهای روستایی اعلام و شورا نیز به مردم اعلام می‌کند، بنابراین نیازی به مراجعه مردم نیست. همچنین خساراتی که به زمینهای کشاورزی وارد شده از طریق جهاد کشاورزی تامین می‌شود.

فرماندار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود؛ در منطقه کن برق وجود ندارد وحتی خانه‌هایشان سند ندارد، گفت: ما هیچ خانه‌ای در بخش کن و سولقان نداریم که دارای مجوز باشد و برق نداشته باشد واگر این مورد وجود داشته باشد، حتما خانه ای که ساخته شده غیر مجاز بوده و حتما باید تخریب شود.

فرهادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چه زمانی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها پایان می‌یابد تا دیگر شاهد این گونه حوادث و خسارات نباشیم، گفت: فرمانداری در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و می‌دهد به طوری که تاکنون در منطقه کن حدود 80 واحد تخریب شده و 100 پرونده دیگر در مراجع قضایی داریم که از این 100 پرونده 50 مورد از آنها حکم تخریب گرفته و 50 مورد دیگر آن درحال طی شدن مراحل قانونی است.

فرماندار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مقصر اصلی حادثه کدام نهاد یا ارگان است، چرا که هر نهادی توپ را به زمین نهاد دیگری می‌اندازد، گفت: بالاخره سیلی آمده و همه را غافلگیر کرده است. هواشناسی اگر امکانش وجود داشته باشد و تا جایی که امکان داشته میزان بادوبارندگی‌ها را اعلام کرده، ولی وقتی نقطه‌ای امکان شناسایی‌اش وجود نداشته باشد، نمی‌توان در آن رابطه بحث کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =