اجرای کنسرت «چرا رفتی» از سوی همایون شجریان با استقبال علاقمندان او که پنجشنبه شب در تالار وزارت کشور حضور یافته بودند، مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شجریان که چندی قبل هم در تهران روی صحنه رفته بود و قطعات آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» را در جمع مخاطبان اجرا کرده بود، پنجشنبه اول آبان ماه به همراه گروه نوازندگان در دو نوبت ساعت 18 و 21 در تالار وزارت کشور حضور یافت و اجرای خود را با قطعه «نه فرشته‌ام نه شیطان» آغاز کرد، شروعی پر شور و حال برای کنسرتی که این بار رضایت حاضران را به همراه داشت.

کنسرت با اجرای دیگر قطعات آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» ادامه پیدا کرد و در دو بخش تک‌نوازی تنبور و تک‌نوازی سنتور اجرا شد. سهراب پورناظری سازنده آهنگ آلبوم، خود تک‌نوازی تنبور را اجرا کرد و در ادامه بخش بعدی اجراهای همایون از سر گرفته شد.

برای اجرای دو قطعه پایانی، گروه کری روی صحنه حاضر شدند و با توجه به تنوع ملودی‌ها و نواها در قطعات مختلف این آلبوم، تعداد نوازندگان حاضر در صحنه با توجه به قطعه تغییر می‌یافت.

پایان‌بخش کنسرت قطعه «چرا رفتی» یکی از محبوب‌ترین اجراهای همایون در آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» بود و به سبک همیشگی بعد از پایان اجرای آخرین قطعه، حاضران ترانه درخواستی خود را با صدای بلند اعلام کردند. خواسته آنان برای اجرای مجدد «چرا رفتی» با اجرای قطعه «دل به دل» مواجه شد.

ابراز احساسات جمعی از هواداران همایون شجریان در میان اجرای قطعات، افتادن لیوان از دستان سهراب پورناظری و شکستن آن در نیمه اجرا از حواشی تازه‌ترین کنسرت شجریان بود. او جمعه دوم آبان ماه نیز در دو نوبت روی صحنه خواهد رفت.

گروه نوازندگانی که شجریان را در این اجرا همراهی کردند، عبارتند از: سهراب پورناظری به عنوان تکنواز کمانچه، حسین رضایی‌نیا نوازنده سازهای کوبه‌ای، مهیار طریحی نوازنده سنتور، آیین مشکاتیان نوازنده سازهای کوبه‌ای، تینا جامه گرمی نوازنده ویلن، علی جعفری پویان نوازنده ویلن، سهراب برهمندی نوازنده ویولا، نگار نوراد نوازنده ویلنسل، آرین کشیشی نوازنده گیتار باس، سپند دادبه نوازنده عود و خورشید دادبه نوازنده تار. شرکت سامسونگ حامی مالی این کنسرت است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    مردم هر سال روی یک آهنگ زوم میکنند امسال روی "چرا رفتی" زوم کردند. من دیگه اینقدر این آهنگ به گوشم خورده ازش بدم میاد
    • امینی A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
      خب دوست عزیز مجبوری اون قدر گوش کنی که حالت بد بشه و ازش بدت بیاد حد اعتدال رو نگه دار تا از چیزی بدت نیاد
    • محمد IN ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
      76 22
      امینی جان دوستمون نگفت گوش میکنه گفت به گوشش خوردهاین یعنی بدون اراده قبلیمثلا تو تاکسی خونه دوست و رفیق و...
    • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
      53 6
      راست میگه. حالا این که خوبه، یه سال روی بنیامین زوم کرده بودن تو هر تاکسی میشستی "ممممنننن دددببباااارررره تتتتوووو ررروووو ننننبینننمتتتت....، دنیا دیگه مثل تو نداره، و...." خفه میکرد آدمو
    • بی نام A1 ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      36 1
      الان چی کار کنیم؟ آهنگ نسازن؟ همه دنیا این جوریه، حداقل خوشحال باش این دفعه موسیقی سنتی کشور خودته و شعرش یه محتوایی داره، نه چرت پرت
  • هادی IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    خب، عزیزم گوش نکن
    • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
      36 10
      من نگفتم گوش میکنم. گفتم به گوشم خورده یعنی هرجا میرم این آهنگ رو گذاشتن
  • ماهور A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    18 14
    در اینکه همایون شجریان خواننده با تکنیک و خوش صدا یی است شکی نیست ،،،،،ولی اساتیدی در آواز بهتر از همایون هستند ،،،،،،،،همایون شجریان چون پسر استاد مسلم آواز است این گونه مشهور شده...... همایون شجریان بیشتر به تصنیف خوانی روی آورده تا آواز..... به قول استاد علیزاده سبکی جدا از اصیل
  • بی نام IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    20 15
    من كه به شخصه خوشم نيومد از كنسرت، انتظار داشتم لااقل آقاى شجريان يه سلامى بدهند اون اول هيچ همينجور اومن نشستن و شروع كردن به خوندن.
  • فرهاد A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    17 4
    بسیار عالی اجرا کردن فقط نمی دونم چرا همش دلم میخاست خود استاد شجریان هم بودن.
    • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
      2 0
      ایشون در کنسرت تاریخ 17 مرداد حضور داشتن.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    12 4
    واقعا فوق العاده بود به من و دوستانم خیلی خوش گذشت مطمئنا از بهترین های موسیق سنتی هستند استادشجریان و پسرشون.
  • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    13 2
    ما بودیم عالی بود
  • فرحناز A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    20 2
    «بی نام» گرامی در موسیقی سنتی اصلا این سلام و علیک ها باب نیست. چند کنسرت که تشریف ببرید در می یابید. خود استاد شجریان، شهرام ناظری و ... بسیاری دیگر. این رسم نامطبوع موسیقی های پاپ است که خواننده مثل یک شو من عمل می کند. سلام و علیک می کند. یکی یکی میهمانان را معرفی می کند. تصنیف های تکراری می خواند و ... . خواننده ی موسیقی سنتی در کنسرت «شو من» نیست. فقط خواننده است.
  • مریم IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    10 11
    همایون شجریان و این کارهایی که اجرا می کنند هیچ ارتباطی به موسیقی اصیل ما ندارند. این را به عنوان یک مخاطب موسیقی ایرانی می نویسم. در ضمن چرا رفتی؟ مشکلات واضح و روشنی در اجرای شعر دارد. آقای شجریان می فرمایند: چرا رفتی؟ چرا من بی قرارم؟ در صورتی که باید بخوانند: چرا رفتی؟ چرا؟ من بی قرارم...
  • هومن IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    6 3
    خانم مریم عزیز،نظرتون برام جالبه اینکه به عنوان یک مخاطب ساده خودتون رو معرفی کردید و از طرز خوندن همایون عزیز ایراد گرفتید،به نظرتون حرفی که زدید هیچ شباهتی به حرفهای یک مخاطب ساده داره؟ لطفاً اگر آگاهی ندارید نظر ندید این دیگه بر میگرده به طرز سروده شدن شعر. در رابطه با اینکه همایون عزیز چرا رفتی رو باید بخونن چرا رفتی؟چرا؟من بی قرارم،باید بگم که اگر به قسمت پایانی توجه کرده باشید،ایشون هم خوندن چرا رفتی؟چرااااااا؟من بیقرارم..: . یعنی در این ترانه با توجه به آهنگ طرز و لحن گفتن این متن تغییر میکرده... خلاصه استاد همایون شجریان عزیزدردانه ی موسیقی ایرانکارشون درسته و با این خلاقیت و شخصیتی که دارند مطمئناً همیشه موفق خواهند بود و آرزوی قلبی ما هم جز این نیست.