اعلام ۱۰۰ دانشگاه برتر زیر ۵۰ سال جهان/فهرست کامل را ببینید

موسسه کیو اس (QS) هر ساله اقدام به رتبه بندی دانشگاه های برتر زیر 50 سال دنیا می کند امسال فهرستی از ۱۰۰ دانشگاه جوان دنیا اعلام کرده است.

بر اساس اعلام  دفتر علم‌سنجی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی این رتبه بندی می کوشد تا موسسات جوان را که سرعت رشد و تاثیر بالایی دارند را برجسته کند.
براساس رتبه بندی کیو اس (QS) دانشگاه های زیر 50 سال، کشورهای آرژانتین و کانادا هر کدام با سه دانشگاه، برزیل و آمریکا هرکدام با دو دانشگاه از قاره آمریکا در این رتبه بندی حضور دارند.
براساس این گزارش در رتبه بندی قاره اروپا نیز کشورهای انگلستان با هشت دانشگاه، آلمان و اسپانیا هرکدام با هفت دانشگاه، دانمارک، فنلاند و ایرلند هر کدام با دو دانشگاه و اتریش، بلژیک، فرانسه، یونان، ایتالیا، هلند، نروژ، پرتغال، روسیه و سوئد هرکدام با یک دانشگاه حضور دارند.
رتبه بندی دانشگاه های برتر قاره آسیا نیز نشان می دهد؛ استرالیا با هشت دانشگاه، مالزی با پنج دانشگاه، هنگ کنگ و تایوان هر کدام با چهار دانشگاه، کره جنوبی با دو دانشگاه، چین، هند، ژاپن، قزاقستان، نیوزیلند و سنگاپور با یک دانشگاه در این رتبه بندی حضور دارند.
رتبه بندی کیو اس (QS) در منطقه خاورمیانه حکایت از حضور امارات با چهار دانشگاه، ترکیه با سه دانشگاه، بحرین، عمان، پاکستان و قطر با یک دانشگاه در این رتبه بندی دارد.
از قاره آفریقا نیز کشور آفریقای جنوبی با یک دانشگاه در این رتبه بندی حضور دارد.


فهرست کامل این رتبه‌بندی را می‌توانید از {اینجا} ببینید.

5454 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    8 0
    و ایران هیچ......
  • شاهرود A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    10 1
    دانشگاههای ما از بهترینها هستن.بله بهترینن اما از آخر.ادعا و فقط ادعا.در عمل و واقعیت صفر مطلق
  • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    12 0
    وقتی هیچ دانشگاه ایرانی جایگاهی نداره یعنی توسعه دانشگاه ها در ایران بدون کیفیت لازم بوده و در آینده متخصصان کشورهای همسایه شرکت های قدرت مندی خواهند ساخت مثل شرکت اتصالات امارات ، صنایع آلومینیم امارات ، صنایع سنگ امارات ، صنایع تبدیلی امارات ، گردشگری امارات ، صنعت ساخت و ساز امارات، هواپیمایی امارات ، هواپیمایی قطر ، صنعت گردشگری ترکیه ، صنعت پوشاک و نساجی ترکیه، گردشگری اردن و ... از همین دانشگاه ها بیرون اومدند برخلاف کسانی که فکر می کنند کشورهای همسایه در جهالت هستند باید گفت ، کشور های همسایه به کشورهای صنعتی تبدیل شدند و ما هنوز جهان سوم با اینترنت حجمی هستیم
  • میثم CA ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    1 2
    رنکینگ کیو اس خیلی رنکینگ معتبری نیست و دانشگاههای پرت و پلا توش زیاده. بهترین رنکینگ، رنکینگ شانگهای و بعدش هم تایمز هست که معقولتر و دقیقتر به نظر میرسه.