چندین دانشگاه جهان به صورت همزمان در حال کار روی طرحی هستند که هدف آن امکان ارتباط برقرار کردن یا به قول معروف حرف زدن خودروها با یکدیگر است.

دانشگاه ميشيگان يكي از مهمترين دانشگاه‌هايي است كه در حال كار روي اين پروژه است. در این دانشگاه سه موضوع سرعت، موقعیت و جهت حرکت خودرو‌ها و انتقال اطلاعات هر خودرو به خودرو‌های نزدیک از طریق امواج رادیویی در حال تحقيق است. اين كار اما به چه دردي مي‌خورد؟ بسياري از تصادف‌ها به خاطر حواس‌پرتي راننده‌ها رخ مي‌دهد. فرض كنيد داريد از خيابان فرعي يا پارك خارج مي‌شويد. اگر حواس‌تان به خودروهاي ديگر نباشد حتما تصادف مي‌كنيد اما اگر خودروهاي ديگر به خودروي شما پيامي بفرستند و باعث آلارم يا متوقف شدن آن شوند ديگر خبري از تصادف نيست.

به گزارش الجزيره،به غیر از  دانشگاه‌ها ۹ شرکت خودروسازی مانند جنرال موتورز در حال همکاری با یکدیگر برای طرحی جهت ارتباط بین خودرو‌هایی با برند‌های مختلف هستند.

برای چنین اتفاقی خودرو‌ها در حال مجهز شدن به سنسور‌ها و رادار‌های مختلفی هستند تا محیط اطراف خود را به درستی اسکن کنند و اطلاعات اسکن شده را به نزدیک‌ترین خودرو‌ها انتقال دهند. اين فناوري در خودروهاي بدون راننده يا خودران هم نقش بسيار مهمي ايفا مي كند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش درخشان IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    3 1
    مشابه این طرح رو من سه سال پیش ایده شو فرستادم برای فورد برابر این ایده سنسورها و ایی سی یوی خودروها فاصله بین خودروها را بطور تمام خودکار حفظ خواهند کرد البته نسبته به سرعت شون
  • سامی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    3 2
    نگید بابا . دارن دانشمندان هسسسسسسته ای ما رو ترور میکنن.امروز ما به قله های پیشرفت رسیدیم و همه دنیا می خوان از ما الگو برداری کنند .همین چند وقت پیش روبات دادیم بیرون ها دیدی بچه های این اب و خاک چطور وسایل تولید کفار رو روی هم اسمبل کرده بودن