هشدار سازمان ملل:تغیرات جوی جهان عامل 90 درصد سیل‌ها و طوفان‌ها

همشهری آنلاین نوشت: سازمان ملل اعلام کرده یش از ۹۰ در صد از سوانح و حوادث طبیعی در ۲۰ سال گذشته شامل سیل‌ها، طوفان‌ها، موج گرما و خشکسالی‌ها و سایر حوادث، ناشی از تغییرات جوی کره زمین بوده است.

مارگارتا والستروم،سرپرست دفتر مقابله با آفات طبیعی سازمان ملل به در گزارشي تحت عنوان"هزینه‌های انسانی مربوط به آفات جوی" یادآور شد که جهان در 20 سال گذشته شاهد 6 هزار و 457 حادثه طبیعی بوده است.

وی با بیان این نکته که شرایط آب و هوایی و اقلیمی عامل عمده بسیاری از این حوادث در 20 سال گذشته بوده‌اند، افزود، پنج کشور آمریکا، چین، هند، فیلیپین و اندونزی تاکنون بیش‌ترین حوادث طبیعی را داشته‌اند.

والستروم، زیان‌های اقتصادی را بزرگ‌ترین چالشی که کشورهای کم توسعه یافته جهان برای دستیابی به اهداف توسعه با آن رو به رو هستند، دانسته و یادآور شده است که هریک از این حوادث طبیعی می‌تواند بر دشواری‌های اقتصادی در این کشورها و ناتوانی آن‌ها در حصول اهداف مذکور بیافزاید.

وی خودداری از فعالیت‌های صنعتی عامل افزایش گازهای گلخانه‌ای را نخستین قدم برای جلوگیری از افزایش این گونه سوانح طبیعی ذکر کرده و از جامعه بین‌المللی خواسته است تا همزمان با این تلاش‌ها در اندیشه مقابله جدی‌تری با این گونه سوانح باشد.

سرپرست دفتر مقابله با آفات طبیعی سازمان ملل، جلوگیری از گسترش بی‌رویه شهرنشینی و تخریب محیط زیست از طریق آگاهی‌رسانی به مردم و به‌ویژه صنعتگران و سرمایه‌گذاران را از جمله اقدامات لازم در این تلاش‌ها دانسته است.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =