۰ نفر
۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
مشهد از 41 تا 57

کتاب «مشهد از مقاومت تا پیروزی» با نگاهی به نقش مبارزان این شهر در پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «مشهد از مقاومت تا پیروزی» به بررسی مبارزات علما و مردم مشهد از سال 1341 تا 1357 می‌پردازد. این کتاب را جمعی از نویسندگان مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشته‌اند.

مشهد در نهضت پانزده خرداد، مشهد در سال‌های مبارزه‌ ایدئولوژیک و مشهد در آستانه انقلاب اسلامی، عنوان فصل‌های این کتابند. در فصل نخست به مواردی چون حوادث نوروز 1342، آیت‌الله خامنه‌ای در زندان لشکر 12 مشهد، اوضاع مشهد در زمان هجرت علما به تهران و رابطه تیمسار قرنی و آیت‌الله میلانی پرداخته است.

مخاطب در فصل دوم کتاب با شیوه مبارزه رهبران و فعالان مبارزه در مشهد و نحوه واکنش این شهر به این مبارزات آشنا می‌شود و در آخرین فصل کتاب به بازخوانی بازتاب تحولات اجتماعی بر به ثمر رساندن انقلاب اسلامی می‌پردازد.

فصل سوم کتاب نیز، روایت جوش و خروشِ انقلابیِ علما و مردم عاشورایی شهر مشهد است که با حضور شکوهمند خود در صحنه، با ایثار و ازخودگذشتگی و فدا کردن جان خود، همراه با تمام مردم مسلمان کشور، کار نظام شاهنشاهی را یکسره کردند.

«مشهد از مقاومت تا پیروزی» را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در 528 صفحه و قیمت 16هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =