چه شد که گوشت بوفالو وارد کشور شد؟/ رئیس کمیسون بهداشت: طرح تحول استاندارد به عمر این مجلس نمی‌رسد

ایرنا نوشت:

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: موازی کاری دو سازمان دامپزشکی و غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سبب ورود گوشت بوفالو به کشور شده است.

حسینعلی شهریاری روز یکشنبه درحاشیه بازدید از سازمان ملی استاندارد مستقر در کرج در خصوص واردات گوشت بوفالو به کشور افزود: اعتقاد دارم موازی کاری های سازمان دامپزشکی و غذا و دارو منجر به ورود این گوشت به ایران شده است.

وی بدون اشاره به میزان گوشت بوفالوی وارداتی و دلایل و ضرورت واردات آن به کشور اظهار داشت: این دوسازمان نقطه نظرهای بسیار متفاوتی در خصوص موضوعات مربوط به مواد غذایی دارند که بایستی برطرف شود، به عنوان مثال سازمان غذا و دارو در زمینه استفاده از خمیر مرغ برای تولید سوسیس و کالباس دلایلی دارد که این مهم از سوی سازمان دامپزشکی مورد قبول نیست!

وی با اشاره به طرح تحول نظام استاندارد سازی نیز گفت: درحال حاضر طرح های زیادی وجود دارد که باید خارج ازنوبت در صحن علنی مجلس مطرح شود، اعتقاد دارم این طرح تا پایان عمر مجلس هشتم به صحن علنی مجلس نخواهد رسید!

وی افزود: در بندهایی از این طرح که به حوزه سلامت ارتباط پیدا می کند اختلاف هایی میان سازمان استاندارد وجود دارد که بایستی مرتفع شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اهمیت استاندارد در زندگی مردم گفت: علامت استاندارد اطمینان و آرامش خاصی در مصرف کنندگان به وجود می آورد و آنان را ازسلامت کالایی که خریداری می کنند با خبر می سازد.

وی اظهار کرد: مسئولان مربوط باید دربحث درج علامت استاندارد برکالا و محصولات دقت کافی داشته باشند و برروی کالاهایی این آرم را درج کنند که از همه لحاظ مورد تایید هستند .

شهریاری درخصوص وضعیت رسیدگی به پرونده آمپول هایی که تزریق آنها منجر به نابینا شدن 15 نفر شده بود اضافه کرد: پرونده این موضوع هم از طریق نظام پزشکی و هم از سوی وزارت بهداشت و قوه قضاییه درحال پیگیری است .

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به میزان رضایت از نحوه نظارت سازمان استاندارد ، گفت: نمی توان عملکرد یک نهاد یا سازمانی را به طور کامل و صد درصدی مثبت و یا منفی دانست چراکه هرسازمانی نقاط ضعف و قوتی درعملکر خود دارد، هرچند ضعف هایی در عملکرد سازمان استاندارد دربرخی حوزه ها وجود دارد ولی تا کنون با چالش جدی در این سازمان مواجه نشده ایم.

رییس سازمان ملی استاندارد نیز در خصوص واردات کوشت بوفالو به کشور گفت: این سازمان از 3 سال قبل پیش از مخالفت خود با ورود کوشت بوفالو به کشور اعلام کرده است و بارها خواستار رسیدگی به این موضوع شده است.

نیره پیروز بخت در ادامه با اشاره به توجه سازمان به استاندارد وسایل بازی مورد استفاده در شهربازی های کشور گفت: بررسی و نظارت بر وضعیت وسایل بازی شهربازی ها سال هاست که از وظایف سازمان استاندارد است و اقدامات لازم دراین خصوص انجام می شود و نظارت های استاندارد بر شهربازی ها نسبت به سال قبل نیز بیشتر شده است.

وی گفت: اواخر سال 93 ناظران سازمان استاندارد از تمامی شهربازی های کشور بازدید کردند تا وضعیت وسایل بازی آنها را بررسی کنند و بدون شک با شهربازی هایی که از وسایل غیر استاندارد استفاده می کنند به طور قطع برخورد خواهد شد .

رییس سازمان استاندار افزود: تا به امروز برخی از شهربازی ها پلمپ شده اند و این رویه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه باگلایه از ناهماهنگی برخی دستگاه ها با سازمان ملی استاندارد نیز یادآورشد: متاسفانه برخی دستگاه ها آن طور که باید و شاید با سازمان استاندارد همکاری ندارند به طور مثال درحادثه ای که سال گذشته در شهرستان گناباد اتفاق افتاد و در اثر ترکیدگی سرسره بادی پسربچه ای جان خود را ازدست داد ، پلمپ این سرسره بدون هماهنگی با استاندارد باز شده بود.

وی ادامه داد: سازمان استاندارد دستور پلمپ وسایل غیراستاندارد شهربازی ها را صادر می کند ولی این پلمپ با مجوزبرخی دستگاه های دیگر باز می شود.

پیروزبخت در خصوص اهمیت اجرای طرح تحول نظام استاندارد سازی گفت: این طرح نتایج مثبتی ازجمله یکپارچه سازی قوانین استاندارد درتمام کشور را به دنبال دارد و اجرایی شدن این طرح زمینه اجرایی شدن قوانین استاندارد را فراهم می کند و مانع از سوء استفاده برخی از خلاء های قانونی این حوزه می شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =