پیکر مطهر شهید حبیب جنت مکان از اهالی اهواز با تشریفات و با حضور زائران ایرانی حاضر در کربلای معلی و نماینده‌ بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق، تشییع و برای خاکسپاری به ایران اسلامی منتقل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از عتبات عالیات، در این مراسم که با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، عضو ارشد حاضر در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا و مسئولان سازمان حج و زیارت و شمسا برگزار شد، پیکر مطهر این شهید به حرم حسینی وارد و پس از طواف به دور ضریح شش گوشه سرور و سالار شهیدان، این پیکر پاک به از بین الحرمین به سمت حرم عباسی تشییع شد.

پیکر مطهر شهید حبیب جنت مکان پس از اقامه نماز در حرم علمدار دشت کربلا و روضه خوانی و برای انجام مراحل اعزام وی، تحویل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا شد.

حبیب جنت مکان ۵۴ ساله از اهالی اهواز بوده و خود در سال‌های دفاع مقدس به درجه رفیع جانبازی رسیده بود و در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۴ به جمع یاران شهیدش پیوست.

شهید جنت مکان در تمام دوران هشت ساله دفاع مقدس بصورت بسیجی در جبهه ها حضور داشت و چندین بار زخمی شده بود. او پس از جنگ نیز در کارهای هنری و سینمایی وارد شد و از جمله عوامل سریال «مختارنامه» بود.

گفتنی است کاروان زائران عتبات و زائران حرم حسینی با حضور در خیمه گاه با برگزاری مجالس روضه و سینه زنی برای این شهید علو درجات مسئلت کردند.

حبیب جنت‌مکان را در عراق به نام ابوالمکارم می‌شناختند. این شهید از جانبازان دفاع مقدس بوده که به‌صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) به عراق رفته بود و در درگیری با تروریست‌های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

24503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جانبازمحمد دامن باغ IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    7 7
    بسم رب الحسین. ع. شهادت این جانباز گرانقدر. رابه پیشگاه حضرت ولیعصر.عج ورهبرمعظم انقلاب وملت قهرمان وشهیدپرورکشورمان وخانواده محترم و همرزمان. جانبار.وایثارگران. رزمندگان.. ازاده گان وخانواده های معظم شهدا..تسلیت عرض نموده وعلو درجات برای ان شهیدبزرگوار ازدرگاه خداوند خواستارم.
  • بهمن A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    10 5
    خدا رحمتش كند
  • محمد ES ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    11 5
    انشالله با حضرت عباس علیه السلام محشور بشن