معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برگزاری آزمون استخدامی این نهاد در نیمه اول شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، امین متولیان، درباره منابع این دوره آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: منابع آزمون 94 همان منابعی است که پیش از این اعلام شده بود و تغییرات اندک احتمالی نیز متعاقباً اعلام می شود.

وی افزود: با توجه به برگزاري آزمون استخدامي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر و به صورت کتبی، توسط سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه ثبت نام آزمون استخدامی نهاد در سال 94 و جزئیات شرایط عمومی و اختصاصی از طریق اطلاعیه سازمان سنجش نيز تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری در سایت سازمان سنجش انجام خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به اولویت های جذب نیرو در آزمون 94 اظهار داشت: اولویت این دوره آزمون استخدامی نهاد، جذب نیروهای بومی و از میان فارغ التحصیلان رشته کتابداری و با توجه به نیاز هر شهر به نیروی کتابدار در سراسر کشور است البته در معدود استان هایی که در آنها رشته کتابداری هنوز دایر نشده و اسامی آنها بزودی اعلام می شود فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی مجاز به شرکت می باشند.

وی با تاکید بر حذف مصاحبه از مراحل استخدام نهاد کتابخانه های عمومی کشور به سوابق کاری کتابداران انجمنی و روستایی اشاره کرد و گفت: کتابداران انجمنی و روستایی نیز در صورت داشتن شرایط می توانند در آزمون شرکت کنند. سابقه همکاری این گروه از کتابداران در نهاد، در جمع بندی نمرات آزمون، ضریب مثبت خواهد داشت که جزئیات و شرایط در دفترچه راهنمای آزمون اعلام خواهد شد. البته مطابق قانون طی مراحل گزینش درباره پذیرفته شدگان آزمون الزامی است.

قصه گویی دریچه ورود کودک به دنیای شیرین مطالعه

خبر دیگر از نهاد کتابخانه های عمومی کشور اینکه، نخستین دوره آموزش مهارت قصه گویی، با حضور67 کتابدار بخش کودک طی روزهای 26 لغایت 29 فروردین ماه 94، در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

مصطفی رحماندوست، مدرس نخستین دوره آموزش مهارت قصه گویی، با تأکید بر نقش کتابدار به عنوان واسطه بین کتاب و مخاطب، از قصه گویی به عنوان مسیری هیجان انگیز برای ایجاد میل به مطالعه در کودک یاد کرد.

وی پیرامون ضرورت آموزش مهارت قصه گویی به کتابداران کودک بیان کرد: کتابدار یک واسطه بین کتاب و مخاطب است؛ شنیدن قصه مسیری است که کودک را با کتاب آشنا می کند. در واقع باید چیزی باشد که بچه سراغ کتاب بیاید، وقتی علاقمندی وجود ندارد، کتابدار باید نقش کاتالیزور داشته باشد و بتواند ایجاد علاقمندی به مطالعه بکند؛ برای ایجاد میل به مطالعه در کودک، قصه گویی راه بسیار خوبی است.

همچنین معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور درباره این دوره مهارتی گفت: منتخبین نخستين دوره آموزش مهارت قصه گویی می توانند این شیوه های نوین را در قالب برگزاری کارگاه به سایر کتابداران استان، مادران كودكان عضو کتابخانه‌ها و مربیان تربیتی منتقل کنند.

محمد الهیاری برنامه ریزی برای رشد کتابخوانی در کودکان را به عنوان یکی از اولویت های معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور دانست و گفت: این معاونت تامین منابع مطالعاتی را برای پویایی کتابخانه ها به تنهایی کافی نمی داند و رشد کتابخوانی نیاز به فعالیت های گسترده و متنوع دارد.

وی افزود: صرف هزینه های مناسب مادی و معنوی در جهت تامین منابع مناسب و مفید در کتابخانه ها، همچنین آموزش و ارتقای توانمندی کتابداران بخش کودک از ملزومات جلب کودکان به فضای مطالعه است.

الهیاری با اشاره به اهمیت سن 1 تا 6 سالگی به عنوان دوران طلایی یادگیری در کودکان، برگزاری دوره آموزش مهارت قصه گویی برای کتابداران بخش کودک را ارزشمند دانست و گفت: شنیدن قصه در کودکی بهترین روش آشنایی مخاطب با کتاب است؛ بنابراین آموزش روش های نوین و علمی قصه گویی به کتابداران و مادران می تواند زمینه ساز جلب بیشتر مخاطبین به کتاب و مطالعه باشد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =