خیز استرالیا در جذب دانشجوی بین المللی/ کسب درآمد ۱۳ میلیارد دلاری

مهر نوشت:

استرالیا در نظر دارد با توسعه برنامه جذب دانشجویان بین المللی از مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه، در کنار آمریکا به قطب پذیرش دانشجویان بین المللی در جهان تبدیل شود.

بر اساس گزارش دولتی که درخصوص آموزش عالی استرالیا ارایه شده است این کشور در تلاش خواهد بود تا نگاهی فراتر از مرزهای چین و هند برای جذب دانشجویان بین المللی داشته باشد. در این خصوص استرالیا تلاش می کند تا از خاورمیانه و آمریکای لاتین به جذب دانشجویان بین المللی بپردازد.

در سالهای اخیر شمار قابل توجه و بی سابقه ای از دانشجویان بین المللی سر از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استرالیا درآورده اند و حالا دولت فدرال این کشور اعلام کرده که از پیشنهاداتی که درخصوص افزایش شمار این افراد مطرح شود حمایت خواهد کرد.

آمارها نشان می دهد از مجموع ۲۵۰ هزار دانشجوی بین المللی که سال گذشته در استرالیا مشغول به تحصیل بوده اند، بیش از ۳۶ درصد از چین و یک چهارم کل این تعداد نیز از هند، مالزی، ویتنام و مالزی راهی این کشور پهناور شده اند.

دولت استرالیا به این کشورها به عنوان شرکای مهم و حیاتی خود در خصوص توسعه زیرساختارهای آموزشی و کسب درآمد هنگفت نگاه می کند. با این حال تلاش بر این است که از سایر مناطق جهان جذب دانشجو توسعه پیدا کند.

درحالی که صنایع مختلف استرالیا از جمله بسیاری از بخشهای تولیدی با رکورد و مشکلات اقتصادی درگیر هستند، وزارت آموزش این کشور به آموزش دانشجویان بین المللی به عنوان بخش حیاتی در توسعه اقتصادی استرالیا نگاه می کند.

به گفته وزیر آموزش استرالیا، سالانه ۱۳.۱ میلیارد دلار درآمد از بابت حضور دانشجویان بین المللی عاید این کشور شده و در عین حال ۱۳۰ هزار فرصت شغلی نیز برای مردم استرالیا ایجاد می شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =