ایرنا نوشت: معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر، نتایج نظرسنجی «میزان آگاهی مردم از حقوق و تکالیف خود در جامعه و نگرش آن ها به حقوق بشر» را تشریح کرد و گفت: در این نظرسنجی بیش از 67 درصد مردم مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر را مناسب تشخیص دادند.

کاظم غریب آبادی افزود: بطور میانگین، حدود 90 درصد از پاسخگویان از حقوق اساسی خود طبق قانون اساسی آگاهی کافی دارند و برابر این نظر سنجی، 78،9 درصد پاسخگویان معتقد بودند که کشورهای غربی تا جایی مدافع حقوق بشر هستند که منافع سیاسی خودشان تامین شود.

وی ادامه داد: همچنین 76،7 درصد نیز بر این باور بودند که اعمال تحریم ها علیه ایران از سوی کشورهای خارجی برخلاف حقوق بشر است و از نظر 72،5 درصد از پاسخگویان نیز کشورهای غربی از حقوق بشر بهره برداری سیاسی می کنند.
معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر کشور همچنین گفت: بیش از 78 درصد پاسخگویان، گزارش نهادهای بین المللی از وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را بی طرفانه ندانستند و بیش از 90 درصد پاسخگویان نیز درخصوص انجام تکالیف شهروندی خود در حوزه های احترام به حقوق همسایگان، تبعیت از قوانین راهنمایی و رانندگی و حفاظت از اموال عمومی در شهر مانند اموال شخصی پاسخ مثبت دادند.
وی ادامه داد: این نظرسنجی با اهداف بررسی وضعیت آگاهی شهروندان از حقوق خود طبق قانون اساسی، میزان اجرای برخی از اصول قانون اساسی مرتبط با حقوق ملت در جامعه از نظر پاسخگویان و سنجش نگرش شهروندان درخصوص وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران و جهان، بنابر سفارش ستاد حقوق بشر نظرسنجی توسط مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما از 816 شهروند تهرانی انجام شد.
غریب آبادی افزود: در این نظرسنجی که با استفاده از روش محله ای و میدانی و از طریق مصاحبه حضوری و تکمیل پرسشنامه انجام شد، 50،2 درصد پاسخگویان زن و 49،8 درصد مرد، 45،5 درصد پاسخگویان شاغل و 20،5 درصد خانه دار، 19 درصد دانشجو، 57،4 درصد پاسخگویان دارای تحصیلات عالی و 24،9 درصد دارای تحصیلات دیپلم بودند. همچنین در بین پاسخگویان، قومیت­های مختلف ایرانی و ادیان مختلف حضور داشتند.
وی تصریح کرد: بیش از 68 درصد از پاسخگویان اظهار داشتند که معمولا اخبار سیاسی را بیشتر از رادیو و تلویزیون داخلی پیگیری می کنند و 15 درصد نیز مطبوعات را منبع دریافت اخبار سیاسی معرفی کردند.
۴۲۴۲ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =