دیدار و وداع تاریخی نیوهورایزنز با پلوتون و شارون

ناسا انیمیشنی با استفاده از تصاویر واقعی ساخته که نزدیک شدن فضاپیمای نیوهورایزنز را به پلوتون و عبور از کنار آن را به زیبایی نشان می‌دهد.

 

 

پیوند تصاویر واقعی فضاپیمای نیوهورایزنز در هنگام نزدیک شدن به پلوتون فیلمی بسیار زیبا را خلق کرده است. در این فیلم که ناسا آن را منتشر کرده نیوهورایزنز یا همان «افق نو» لحظه به لحظه به سامانه پلوتو نزدیک می‌شود. در هنگام نزدیک شدن پلوتون( به فرانسه پلوتون و به انگلیسی پلوتو) و شارون را می‌بینیم که حول مرکز مشترک‌شان می‌گردند. پس از عبور نیوهورایزنز پشت سر این فضاپیما پلوتو مشاهده می‌شود که نورخورشید حلقه‌ای درخشان دور آن می‌سازد و پس از آن شارون از جلوی خورشید عبورمی‌کند و در نهایت به حلقه‌هایی باریک تبدیل می‌شوند. 

پلوتو بزرگترین سیارهٔ کوتوله منظومه خورشیدی است که از هنگام کشف در سال ۱۹۳۰ تا ۲۴ اوت ۲۰۰۶ نهمین سیارهٔ سامانه خورشیدی بود. اما اکنون بنا بر تعریف نوین انجمن بین‌المللی اخترشناسی یک سیارهٔ کوتوله و همچنین به عنوان نمونه نخست از رده جدید اجرام فرانپتونی به شمار می‌رود. شارون یا کارون هم بزرگترین قمر از ۵ قمر تا کنون شناخته شدهٔ سیاره کوتوله پلوتو است که در سال ۱۹۷۸ کشف شد.

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =