فرماندار کنارک گفت: ملوانان ایرانی که فروردین امسال توسط دزدان دریایی سومالی ربوده شده بودند، از دست آنها فرار کرده و به یک ناو انگلیسی پناه برده اند.

به گزارش ایسنا؛ بختیار اظهار کرد: ملوانان ایرانی سه روز قبل در یک اقدام ناگهانی دزدان دریایی را غافلگیر و خلع سلاح می‌کنند و به یک ناو انگلیسی پناه می برند.

وی با اشاره به اینکه ملوانان ایرانی در این اقدام چهار نفر از دزدان دریایی را نیز دستگیر کرده و به نیروهای ناو انگلیسی تحویل می دهند، افزود: این ملوانان ایرانی سه روز قبل با صاحب لنچ تماس گرفتند و گفتند که از دست دزدان دریایی فرار کرده اند.

فرماندار کنارک در پاسخ به اینکه ملوانان آزاد شده چه تعدادی بودن گفت: آمار دقیق اعلام نشده هر دفعه یه آماری ارائه شده است، یک بار گفتند چهار نفر، یک بار هم گفتند 11 نفر و یک بار هم گفتند هشت نفر، ولی به محض مشخص شدن آمار دقیق به مردم اطلاع خواهیم داد.

بختیار افزود: یکی از مشکلات موجود در باره راه لنج‌ها این است که برخی مواقع این افراد بدون رعایت اصول دریانوردی وارد کشورهای دیگر می شوند که این مساله منجر به بروز مشکل برای آنها می شود.

بر اساس گزارش ها این لنچ صیادی بهمن پارسال برای ماهی گیری‌ وارد آبهای آزاد اقیانوس هند شد. پس از مدتی این لنچ در اواخر اسفند ماه دچار نقص فنی شده و در فروردین اعلام شد که 14 ملوان ایرانی به اسارت دزدان دریایی سومالی گرفتار شدند.

برخی رسانه ها تعداد این ملوانان رها یافته از دست دزدان دریایی را 17 نفر اعلام کرده اند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    3 0
    دمشون گرم