کریم انصاری فرد می‌گوید برای در چشم بودن هر هفته باید گل بزند و خود را به مربیانش نشان بدهد.

سعید اکبری - خبرگزاری خبرآنلاین؛ موتور گلزنی کریم انصاری فرد روشن شده؛ 4 گل در لیگ یونان و یک گل هم در جام حذفی. حالا کریم زیاد از صدر جدول گلزنان لیگ دور نیست؛ تنها سه گل. کریم البته می گوید به دنبال آقای گلی نیست و بیشتر به موفقیت پانیانیوس فکر می کند. اما برای او چه اتفاقی بهتر از این؟ بعد از یک فصل سخت در اوساسونا، حالا کریم در پانیانیوس احیا شده و حتی به این فکر می کند که بتواند به باشگاههای بزرگتری برود. مهاجم تیم ملی اگر همینطور ادامه دهد، بی شک در آینده می تواند به این هدف برسد. با او پس از درخشش در لیگ یونان، از حال این روزهایش گفت و گو کردیم.
دو گل برای پانیانیوس زدی. موتور گلزنی کریم انصاری فرد در یونان روشن شده.
خدا را شکر می کنم. حالا درباره روشن شدن موتور گلزنی ام... خب یک فوروارد همیشه باید گل بزند. فوروارد تنها پستی است که باید گل بزنی وگرنه بازی ات به چشم نمی آید. اگر پاس گل بدهی و فوق العاده هم بازی کنی، آخرش می گویند گل زدی؟ یعنی برای اینکه تو چشم باشی، باید هر هفته گل بزنی. من هم فورواردم و باید گل بزنم. ربطی هم به این ندارد که موتور گلزنی ام روشن شده یا نه. کلا وظیفه دارم گل بزنم. اگر زدم، می گویند وظیفه ات بود اگر هم نزدم که می گویند باید گل بزنی.


در لیگ یونان 4 گله شدی. بهترین گلزن پانیاینوس شدی و تنها سه گل با صدر جدول گلزنان فاصله داری. چقدر به آقای گلی فکر می کنی؟
من همیشه سعی و تلاشم را می کنم. یک نکته درباره تیم خودمان بگویم. ما یک «تیم» داریم. در پانیانیوس ستاره وجود ندارد. همه جوان هستیم و انگیزه داریم. همه بچه ها دارند تلاش می کنند تا خودشان را اثبات کنند. همه هدف شان موفقیت است. حالا اینکه بگویم بدم می آید آقای گل شوم، اشتباه است. قطعا دوست دارم آقای گل شوم ولی هدف اولم در کنار پانیانیوس گرفتن سهمیه اروپاست. اگر سهمیه چمیپونز لیگ را بگیریم که چه بهتر. این مسئله از آقای گلی مهمتر است ولی بعدش به این فکر می کنم که انشالله بتوانم گل های بیشتری برای تیم بزنم و به قول معروف مثمر ثمر باشم. امیدوارم که مزدم را بگیرم و بتوانم موفق باشم.
تو امسال دیر به تیم اضافه شدی. کمی هم زمان برد جا بیفتی ولی خیلی زود خودت را بالا کشیدی. به نظر نمی رسد آقای گلی خیلی دور از دسترس باشد.
خدا را شکر تا الان بد نبوده. ولی من باید از الان به بعد تلاشم را روز به روز بیشتر کنم. اصلا به اروپا آمده ام که پیشرفت کنم. فوتبال اروپا با ایران زمین تا آسمان فرق دارد. بازیکنان بزرگی در ایران بوده اند که تجربه بازی در اروپا را دارند. آنها می توانند در این باره اظهار نظر کنند ولی به نظر من اینجا یک دنیای دیگر است. به بازیکنان جوان ایران توصیه می کنم که حتما برای ادامه فوتبال به اروپا بیایند تا ببیند وارد یک دنیای دیگر می شوند. واقعا آرزو دارم هر کدام از آنها لژیونر شوند. هر کدام شان به اروپا بیایند به حرف من می رسند. سطح فوتبال اروپا خیلی با ایران فرق دارد...
دقیقه 20 که گل دوم را برای پانیانیوس زدی تصور می کردیم شاید تا آخر بازی هت تریک کنی...
همین که دو گل زدم عالی بود. راستش موقعیت آنطوری نداشتم که بخواهم دوباره گل بزنم. روی گل اول دروازه بان شان روی دفع توپ اشتباه کرد که من در برگشت آن را زدم. مدافع شان با دست توپ را زد وگرنه همان گل می شد اما توپ دوباره برگشت و توانستم آن را گل کنم. روی گل دوم هم انصافا تیم پاسکاری خوبی کرده بود و من توانستیم با یک شوت دروازه حریف را باز کنم.
گل دوم را با خلاقیت فردی زدی. هم حرکتت در فریب مدافع حریف خوب و هم شوت ناگهانی ات که دروازه بان شان را غافلگیر کرد.
درست است. ولی نباید گل ها را فقط به نام من نوشت. نگاه نکنید چه کسی گل زده است. وقتی تیمی گل می زند همه در آن نقش داشته اند. وقتی هم تیمی گل می خورد از دروازه بان بگیرید تا فوروارد همه مقصر هستند. در آن دو گل هم بچه ها من را حمایت کردند و توانستم گل بزنم.
یک جورهایی داری ناکامی در اسپانیا را در یونان جبران می کنی.

من در مصاحبه های قبلی ام گفتم که در اسپانیا چه اتفاق هایی برای من افتاد. همان اول گفتند که باید 8 هفته جدا تمرین کنی. دیگر گفتن این حرف ها تکرار مکررات است. ولی واقعا اتفاقات بدی برایم افتاد. تازه هفته شانزدهم و هفدهم بود که به من از در ترکیب ثابت بازی رسید. بعد از آن دوباره من را 5 هفته بیرون گذاشتند. یعنی نگذاشتند بازی کنم. اصلا نگذاشتند که نشان دهم بازیکن خوبی هستم یا نه. ولی خدا را شکر اینجا شرایط فرق دارد. مربی از روز اول با من صحبت کرد و بستر مهیا شد. شما اگر بهترین بازیکن هم باشید ولی نگذارند بازی کنید نمی توانید خودتان را نشان بدهید. شرایط برای من جوری بود که اصلا نگذاشتند از نظر فنی خودم را نشان بدهند. کاش حداقل به من فرصت می رسید و بعد از آن من را کنار می گذاشتند. جواد نکونام هم پارسال در اوساسونا خیلی اذیت شد. یک چیزی بگویم که شاید برایتان جالب باشد. مربی اوساسونا تازه اواخر فصل می گفت اصلا شما چرا بازیکن تیم ملی گرفته اید؟! چون لیگ دو اسپانیا حتی در مواقع برگزاری بازی های ملی، تعطیل نمی شود. به خاطر همین مربی ناراضی بود که چرا بازیکن ملی پوش گرفته اید. بعد از آن دیگر من کلا از لیست بیرون ماندم. حساب کنید من جام ملت ها رفتم و برگشتم 5،6 بازی تیم را از دست دادم و شرایط خیلی بد بود... دوست ندارم دیگر درباره اش حرف بزنم. هر چه بود تمام شد و رفت. برای من تجربه خوبی بود. قطعا همین تجربه امسال و سال های بعد به من کمک زیادی خواهد کرد. 

بعد از ناکامی در اوساسونا بود که بعضی از منتقدانت می گفتند کریم انصاری فرد نشان داد که در ایران فقط می تواند موفق باشد و در اروپا ناکام است. حتی حرف این بود که باید برگردی ایران.
به هر حال هرکسی عقیده ای دارد. ولی من می گویم مگر بازی کردم که درباره ام قضاوت شود؟ من آدمی هستم که اگر بد بازی کنم، می گویم بد بودم. وقتی من در اوساسونا بازی نمی کردم، چطور می گویند من در حد اروپا نبودم؟ من از 38 بازی فصل در مجموع دو بازی برای اوساسونا انجام ندادم. من یک چیز خیلی جالب از اوساسونا بگویم. ما در جام حذفی بازی داشتیم. سرمربی می دانست می بازیم. به همه بازیکنان اصلی استراحت داد و از تیم دوم و سوم و جوانان بازیکن آورد که بازی بدهد. در همان مسابقه در سه دقیقه آخر به من میدان داد! یعنی حتی در چنین مسابقه ای هم به من بازی نرسید. در هر صورت من به هر اتفاقی در زندگی بد نگاه نمی کنم. شاید همان اتفاقات برای من نکته مثبتی داشته است. خدا را شکر آن روزها تمام شده و الان شرایط خوبی در یونان دارم.
یکجورهایی انگار تازه متولد شده ای.
خدا را شکر در یونان شرایط خوب است. تیم هم خوب نتیجه گرفته است. در رده دوم جدول هستیم. همانطور که می دانید تیم اول یونان به لیگ قهرمانان اروپا صعود می کند. تیم دوم هم به پلی آف مسابقات می رود. تیم های سوم، چهارم و پنجم هم به یورو لیگ می روند. هدف ما این است که بتوانیم یکی از سهمیه های لیگ قهرمانان اروپا یا یورو لیگ را بگیریم. البته تیم پاناتینایکوس که الان صدر جدول است، یک جورهایی بایرن مونیخ یونان به حساب می آید. کلی هزینه می کند و کلی بازیکن خوب و ستاره دارد. ولی ما در بقیه رده ها شانس داریم. امیدوارم آخر فصل بتوانیم به هدفی که می خواهیم برسیم. هفته بعد یک بازی سنگین در لیگ خواهیم داشت که یکجورهایی حریف ماب رای گرفتن سهمیه اروپاست. امیدوارم این روند را ادامه بدهیم. البته الان زود است که بخواهیم درباره ادامه کار حرف بزنیم. بازی های سنگینی در پیش داریم.
رابطه تو با طرفداران پانیانیوس چطور است؟
رابطه خیلی خوبی دارم. خدا را شکر هوادران هم از عملکردم راضی هستند.
لقب خاصی به تو داده اند.
والا تا الان که چیزی متوجه نشده ام.(خنده) تیم ما از تیم های پرطرفدار لیگ نیست ولی هر مسابقه نزدیک به 15 هزار نفر برای تماشای بازی هایمان می آیند.
بعد از بازی با مربی صحبتی نداشتی؟ یا همبازیانت؟
خب همه خوشحال بودند. درست است دو گل زدم ولی بحثی نشد. اینجا زیاد شبیه فوتبال ایران نیست. مثلا ما همین امروز(دیروز) که تمرین داشتیم، همه درباره بازی بعدی حرف می زدند. پرونده آن دو گل و آن برد خیلی زود بسته شد. من این هفته دو گل زدم ولی شاید اصلا هفته بعد به من بازی نرسد. اینجا وضعیت این شکلی است و شرایط زمین تا آسمان با فوتبال ایران فرق دارد.

از روز اولی که به یونان رفتی گفتی هدفت رسیدن به لیگ های خوب اروپایی است. چقدر به این هدف نزدیک شده ای؟

از الان که زود است در این باره حرف بزنم. شاید بد نیست هواداران بدانند که پانیانیوس در یونان جزو باشگاههایی است که بازیکن زیاد ترانسفر می کند. ما الان بازیکن بالای 26 ساله نداریم. ستاره بزرگی در تیم ما وجود ندارد. پانیانیوس هر ساله از تیم های جوانان و پایه خود بازیکن می گیرد و آنها را پرورش می دهد. پانیانیوس به بوندسلیگا، لیگ دسته اول انگلیس، تیم های بزرگی چون المپیاکوس و پاناتینایکوس، لیگ هلند و سایر لیگ های اروپا بازیکن داده است. این به من انگیزه می دهد. پانیانیوس به عنوان یک باشگاه بازیکن ساز معروف است و من هم امیدوارم تا بتوانم از همین تیم به یک باشگاه خوب بروم. ولی فعلا تمام تمرکزم را روی موفقیت تیم گذاشته ام.
یک سوال حاشیه ای هم بپرسیم. می گویند بعد از بازی رئال مادرید و بارسا به تلفنت جواب نمی دهی. گویا تماس گرفته اند و تماس ها را بی پاسخ گذاشته ای.
من می دانم چه کسی این حرف را به شما زده است. (خنده) می دانم کیست و برایش از همین جا یک پیغام دارم. به او سلام می رسانم و می گویم پارسال که رئال مادرید سه بر یک در برنابئو بارسا را برد، چرا این دوست عزیز تلفنش را جواب نمی داد؟ من حتی به خانه اش زنگ زدم و تلفن را جواب نداد. رفتم دم در خانه شان و هر چقدر هم زنگ زدم باز جوا نداد. چون رئال بازی را برده بود کلا ناپدید شد!
فکر می کردی بارسا در برنابئو بتواند 4 گل به رئال مادرید بزند؟
من در حدی نیستم که بخواهم درباره رئال و ستاره هایش نظر بدهم ولی به عنوان طرفدار رئال معتقدم امسال تیم خوبی نداریم. من یک رئالی متعصب هستم. وقتی که فهمیدم فوتبال چیست، طرفدار این تیم شدم. سال هاست که بازی های رئال را دنبال می کنم ولی امسال به نظرم رئال امسال در قیاس با سال های گذشته یکی از ضعیف ترین تیم هایش را دارد. رئال اصلا خوب فوتبال بازی نمی کند. این نظر شخصی من است، به عنوان کسی که بازی های این تیم را دنبال می کنم. امیدوارم وضعیت درست شود و تیم دوباره بتواند نتیجه بگیرد.

258 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =