تسنیم نوشت : رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان با انتقاد از آسیب‌های سختی که سیاست‌های مرکل به آلمان و انسجام اروپایی وارد کرده است درباره نبود یک رقیب واقعی و مطمئن برای وی در این کشور ابراز تاسف کرد.

"سارا واگن کنشت"، رئیس فراکسیون حزب چپ پارلمان آلمان انتقاد شدیدی به فقدان رهبری سیاسی در آلمان وارد کرده و درباره نبود یک رقیب واقعی و مطمئن برای صدر اعظم آلمان ابراز تاسف کرد.

وی در این باره گفت: این یک تراژدی است که آلمان توسط یک صدر اعظمی رهبری می شود که در بسیاری زمینه ها آسیب های زیادی را ایجاد کرده است و با این وجود باید باید دوباره وارد میدان شده و بهترین شانس را دارد که همچنین در سال 2017 هم صدر اعظم آلمان باقی بماند.

واگن کنشت که در گفتگو با خبرگزاری آلمان در برلین سخن می گفت همچنین تاکید کرد که مرکل با تک روی های خود به انسجام اروپایی آسیب سختی وارد کرده است. وی جدایی اجتماعی در کشور ما را تعمیق کرده است.

وی همچنین مرکل را مسئول موفقیت های روزافزون حزب افراطی جایگزینی برای آلمان دانسته و همچنین به تصمیم صدر اعظم آلمان در سپتامبر 2015 درباره اجازه ورود مهاجران از مجارستان به کشور خود انتقاد وارد کرده و گفت: وقتی ما کاری را انجام می دهیم باید یک طرحی داشته باشیم که چگونه مشکلات مرتبط با آن را باید حل کنیم.

این سیاستمدار بلند پایه حزب چپ آلمان تلاش ها برای آوردن انسان های زیاد به آلمان و ادغام و هماهنگی آن ها را یک رویکرد کاملا غلط ارزیابی کرده و گفت: خیلی مهم تر این است که اقداماتی علیه دلایل مهاجرت و پناهندگی انجام دهیم و بالاخره شرایط در اردوگاه های پناهندگان در نزدیک به کشورهای مبدا که میلیون ها پناهنده در آنجا اقامت دارند را بهبود بخشیم.

صدر اعظم آلمان نیز خود یک سال بعد از اظهار نظر جنجالی اش مبنی بر اینکه "ما می توانیم"، به قصور و اهمال کاری در برخورد با مسئله هجوم پناهندگان به اروپا اعتراف کرده و در انتقادی از خود گفت: همچنین ما آلمانی ها این مسئله را مدتهای طولانی نادیده گرفتیم.

52261 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 574091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =