ایرنا نوشت:

امام جمعه موقت تهران گفت: عزاداری‌های ماه محرم و صفر باید پرشور تر از هر سال برگزار شود.

آبت‌الله سیداحمد خاتمی عصر پنج‌شنبه در جمع مردم مینودشت در مسجدجامع این شهر، مجالس عزاداری ابا عبدالله (ع) را دارای دو بعد عاطفی و عقلانی خواند و از خطبا و مداحان خواست این بعد را رعایت کنند.

وی در توضیح بعد عاطفی قیام کربلا گفت: خطبا و مداحان در توصیف بعد عاطفی قیام کربلا نباید کوتاه بیاییند بلکه پر شورتر از هر سال مردم را بگریانند.

عضو مجلس خبرگان درادامه گفت: توصیف داغ اباعبدالله هر چند وصف شدنی نیست لازم است مداحان و خطبا تا می‌توانند صحنه‌های کربلا ترسیم کنند.

وی گفت: جنگ کربلا با هیچ جنگی قابل قیاس نیست چون هر جنگی دارای قواعدی است که دو طرف آن را رعایت می‌کنند اما در کربلا دشمنان امام حسین (ع) هیچ قاعده جنگی و انسانی را رعایت نکردند.

آیت‌الله خاتمی گفت: وعاظ باید در روضه خوانی‌ها بعد عاطفی کربلا و مظلومیت امام حسین (ع) را باید فریاد بزنند.

وی دلیل شیفتگی مردم به امام حسین (ع) را شهید شدن این امام در راه خدا خواند و گفت: در عزاداری‌ها هیچ نباید از شور کم گذاشته شود و بجز یک خط قرمز که مقام معظم رهبری گذاشته‌اند ، باید همه سنت‌های محرم اجرا شود.

امام جمعه موقت تهران خط قرمز تعیین شده مقام معظم رهبری را قمه‌زنی اعلام کرد و گفت: قمه‌زنی‌ها موجب وهن شیعه شده و دشمن از این موضوع سو استفاده می‌کند.

وی در توصیف بعد عقلانی قیام کربلا نیز گفت: قیام کربلا دارای درس‌ها و عبرت‌های زیادی است که باید به اندازه شور محرم به آن بها داده شود.

وی خطبا، مداحان و بانیان مجالس عزاداری را مسوول اجرای این امر خواند و گفت: خطبا و مداحان باید با مطالعه در مجالس حضور یابند و این ایام را فرصت بشمارند.

وی ادامه داد: خطبای مجالس حسینی باید متعهدانه حرف بزنند تا بر بعد بصیرتی مردم افزوده شود.

آیت‌الله خاتمی انقلاب اسلامی را ادامه راه قیام کربلا اعلام کرد و گفت: خطبا و مداحان نباید دراین خصوص بی طرف باشند.

وی توصیف شرایط اردوگاه امام حسین (ع) را از دیگر وظایف خطبا اعلام کرد و گفت: عزاداران حسینی باید با این اردوگاه آشنا باشند.

وی همچنین با رد اقدامات برخی افراطیون شیعه گفت: این گروه تفرقه‌افکنی می‌کنند و نمی‌خواهند درمجالس آن‌ها نامی از امام خمینی (ه) و شهدای انقلاب اسلامی ذکر شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    خبر انلاین عزیز خواهشمندم با توجه به یکسان بودن نام مفامیلی امام جمعه موقت تهران با با رییس جمهور سایق ایران نام کوچک ایشان را هم در تیتر خبر بیاورید
    • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
      شما چه کار داری کی این حرف را زده؟ ببین چی گفته.
    • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
      64 4
      احسنت در ضمن بینام دوم گوینده خیلی مهم است
    • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
      90 5
      بی نام عزیز آدمیزاد وقت نداره همه حرفارو گوش کنه
  • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    20 1
    شور باید همواره با شعور همراه باشد.
  • بی نام IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    21 0
    کاش به جای بعد عاطفی ماجرا، راه امام و دلیل ایستادگی ایشان و نترسیدنشون از مرگ و درک راه بزرگ تعالی و کمال را برای مردم توصبف میکردن، کاش میگفتند که حسین ضعیف نبود، که جلو ظلم ایستاد و تا سالها نامش و راهش را جاودانه کرد... کاش یزید را هم تشریح میکردیم تا یزیدهای زمانه را بهتر بشناسیم... کاش آزادگی حسین سرلوحه راهمان بود و جسارت زینب در مقابل یزید زورگویی که دین را هم به نام خود مصادره میکرد و به زور میخواست اطاعت از خودش را اطاعت از خدا بداند، در مقابل حقانیت حسین مسلمان آزاده... کاش عشقبازی حسین در شب قبل از شهادت ، با خدای خودش را به مردم میگفتید، ...کاش حسین وار زندگی کنیم، گریه نتها بر راهی که نمیسناسیمش کافی نیست