مهر نوشت:

مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان از همه افرادی که اقدام به دریافت تسهیلات در قالب طرح مسکن مهر کرده اند، خواست که برای اقساطی کردن تسهیلات دریافتی خود به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.

عباسعلی شفیعی در خصوص اقدامات این بانک در اجرای طرح مسکن مهر اظهار کرد: اغلب شعب بانک مسکن به منظور پرداخت به موقع تسهیلات واحدهای مسکن در چند سال اخیر به صورت شبانه روز ی فعالیت می کردند تا این طرح که به منظور خانه دار کردن اقشار کم درآمد جامعه طراحی شده بود به سرعت تکمیل و واحدهای ساخته شده در اختیار افراد واجد شرایط قرار گیرد.

او گفت: از ابتدای آغاز طرح مسکن مهر تا پایان مهرماه امسال، مبلغ 21 هزار و 616 میلیارد ریال برای احداث 106 هزار و 473 واحد در سطح استان در قالب ساخت واحدهای مسکن به متقاضیان معرفی شده از سوی مراجع ذیصلاح پرداخت شده که 86 هزار و 721 واحد آن مربوط به ساخت مسکن مهر، سه هزار و 607 واحد آن مربوط به بافت فرسوده شهری و 16 هزار و 145 واحد آن مربوط به تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی روستایی است.

شفیعی گفت: متاسفانه یکی از مواردی که از سوی دریافت کنندگان تسهیلات مسکن مهر نادیده گرفته شده، تسریع در تکمیل عملیات ساختمانی واحدهای مسکونی و متعاقب آن فروش اقساطی کردن تسهیلات دریافتی است که این امر در نهایت باعث تحمیل زیان و جریمه های مالی احتمالی به این افراد می شود.

مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه مجموع مدت دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی، 20 سال تعیین شده است، تسریع در تکمیل واحدها و واگذاری آنها به افراد واجد شرایط منجر به کوتاه تر شدن مدت دوران مشارکت مدنی و به تبع آن افزایش دوران بازپرداخت اقساط می شود که این امر ارتباط مستقیمی با کاهش مبلغ اقساط پرداختی توسط متقاضیان دارد. از طرفی این مهم باعث می شود که اقساط توسط گیرندگان واحدها به سهولت انجام شده و فشاری از نظر مالی به شخص وارد نشود. بنابراین در صورتیکه گیرندگان تسهیلات هرچه سریعتر نسبت به فروش اقساطی تسهیلات و اخذ دفترچه اقساط اقدام کنند؛ سود دوران مشارکت کمتری را پرداخت خواهند کرد. همچنین مشمول جرایم احتمالی ناشی از دیر کرد در دوره مشارکت و یا عدم مراجعه به بانک جهت تقسیط تسهیلات نمی شوند.

شفیعی گفت: تاکنون تنها 44 هزار و677 واحد مسکونی مسکن مهر در استان خوزستان اقدام به فروش اقساطی تسهیلات دریافتی خود کرده اند که انتظار ما فراتر از این تعداد است به همین دلیل تقاضا داریم افرادی که تاکنون تسهیلات خود را دریافت کرده اند در اسرع وقت به شعب محل دریافت تسهیلات مراجعه و نسبت به فروش اقساطی کردن تسهیلات خود اقدام کنند.

او ادامه داد: علاوه بر این در صورتیکه افراد نسبت به اقساطی کردن تسهیلات دریافتی خود اقدام و اقساط خود را به موقع پرداخت کنند، بانک مسکن از محل این اقساط می تواند نسبت به تامین مالی واحدهای نیمه تمام و یا واحدهایی که از سوی اداره کل راه وشهرسازی به این مدیریت معرفی می شوند، اقدامات لازم را در چارچوب مقررات و ضوابط ذیربط ابلاغی انجام دهد.

شفیعی گفت: ما با صراحت می گوئیم هیچ پرونده مسکن مهری در استان خوزستان وجود ندارد که قرارداد مشارکت مدنی منعقد کرده و دارای پیشرفت فیزیکی لازم باشد ولی از لحاظ دریافت مراحل تسهیلات دچار مشکل باشد.

مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان گفت: بانک مسکن یک بانک دولتی و تخصصی است که فعالیت اصلی آن (علاوه بر ارائه کلیه خدمات بانکی) ارتباط مستقیمی با نیاز اصلی آحاد مردم جامعه که مسکن است، دارد و پرداخت تسهیلات بالغ بر 258 درصد منابع موجود در بانک با بالاترین نسبت تسهیلات پرداختی در بین شبکه بانکی موید مردمی بودن این بانک به عنوان یکی از بانکهای استان است به همین دلیل تسریع در تعیین تکلیف واحدهای مورد مشارکت توسط گیرندگان تسهیلات و فروش اقساطی کردن آنها و بازپرداخت به موقع اقساط در راستای برگشت به موقع سرمایه پرداخت شده، بانک مسکن را کمک خواهد کرد تا در آینده در ارائه خدمات مطلوب به مردم استان خوزستان بیش از پیش اقدام کند.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =