شهردار کرج، افزایش قدرت اقتصادی را با عوامل متعددی چون سرمایه‌گذاری خارجی هم‌پیوند دانست و گفت: رسیدن به تحولات اقتصادی بزرگ نیاز به شناخت بسترها و زیرساخت‌های سرمایه گذاری دارد که در کرج تقویت صنعت گردشگری منطقی‌ترین این بسترها می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین- البرز به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند در نشست مشترک با هیات سرمایه‌گذاری خارجی که به منظور بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه در طبقه دهم ستاد مرکزی شهرداری کرج برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه به دلیل اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، رشد اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور با مشکلاتی مواجه شده است؛ این در حالیست که پرورش استعدادهای اقتصادی در گرو مشارکت و جذب ایده‌های خلاق بخش خصوصی است. وی، رسیدن به ثبات اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و با عنوان این موضوع که تحقق این مهم با لحاظ کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های مهم شهرداری کرج است، افزود: جذب سرمایه‌های خارجی و استفاده از آن در عرصه‌های مختلف شهری اعم از فرهنگی، عمرانی، گردشگری به عنوان راهکاری موثر برای خروج از رکود و سکوت سرمایه‌گذاری در این کلانشهر مطرح است و شهرداری از ورود این سرمایه‌ها برای ایجاد ساختارهای اقتصادی که زمینه‌ساز جذب و افزایش سرمایه‌های پایدار شهرداری است، استقبال می‌کند.

جایگاه کرج در سرمایه گذاری‌های خارجی مشخص شود

شهردار کرج با تاکید بر اینکه جایگاه کرج در سرمایه گذاری‌های خارجی باید مشخص شود و این مهم مستلزم ایجاد هماهنگی‌های لازم در کلیه سطوح است، اظهار داشت: هم اکنون کلانشهر کرج دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف به خصوص گردشگری است که با کمک و همیاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، می‌توان در راستای پویایی این حوزه با هدف جذب درآمدهای پایدار اقدام کرد.

ترکاشوند، ایجاد خطوط تله کابین و اجرای پروژه‌های تفریحی و اقامتی در منطقه کوهستانی بام، ایجاد دریاچه مصنوعی رودخانه کرج، پارک جنگلی جهان‌نما با قابلیت ایجاد شهربازی و مراکز تفریحی و ورزشی را از جمله پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در کرج خواند و افزود: شهرداری راه را برای اجرای طرح‌های اقتصادی سرمایه‌گذاران در صورتی که طرح‌های پیشنهادی توجیه منطقی داشته باشند و نیز تحقق اهداف همه جانبه و کلان مجموعه مدیریت شهری را تضمین کنند، هموار و تسهیل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌های بخش خصوصی باید رویکرد اصلی شهرداری‌ها باشد، عنوان کرد: شهرداری کرج با رویکرد جذب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذار خارجی، فعالیت‌های مختلفی را مبنی بر جذب سرمایه‌های این بخش فعال اقتصادی در دستور کار دارد.

شهردار کرج، هدف از انجام این مهم را تحول و توسعه اقتصادی و به تبع آن انتفاع و عمران شهری ذکر و بیان کرد: با سیاست‌گذاری‌های راهبردی و کاربردی مشروط بر برنامه‌ریزی صحیح این کلانشهر می‌تواند با جذب سرمایه‌های بخش خصوصی شهر را به سوی عمران و آبادانی سوق دهد.

ترکاشوند با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان البرز و به تبع آن کلانشهر کرج اظهار داشت: لازم است در راستای شناساندن موقعیت‌های سرمایه‌گذاری تلاشی مضاعف از سوی مسئولان به علاقمندان سرمایه‌گذاری در کرج صورت گیرد. شهردار کرج با اشاره به رهاورد مثبت مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در عرصه‌های سرمایه‌گذاری کرج، اظهار داشت: گسترش حوزه فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی از جمله امکان‌پذیر شدن سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، کرج را با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه می‌کند. وی، عنوان کرد: منابع مالی کافی و یا افزایش سرمایه قادر است؛ رفاه جامعه را تامین کند و موجب ارتقاء سطح زندگی مردم نیز شود.

شهردار کرج با بیان اینکه ظرفیت‌سازی برای حل بحران‌های اقتصادی ضرورت دارد، از توان بخش خصوصی به عنوان ابزاری کارآمد برای تحقق این امر یاد کرد و گفت: تقویت روابط بین بخش عمومی و خصوصی در این راستا امری مهم است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    3 0
    بنده ۴ سال پیش دو میلیارد تومان در کرج سرمایه گذاری کردم.بلایی سرمآوردن که اگر وضع مالیم جوری بودکه میتوانستم پروژمو ول میکردم وفرار میکردم.بزرگترین مشکل کرج شورای شهر کرج هست .که سرمایه گذار را به جشم پیمانکار مینگرد.