خانم مایاگویگوویچ رئیس پارلمان صربستان و دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اخرین تحولات گسترش مناسبات دو کشور را مورد تبادل نظر قرار دادند .

به گزارش خبرآنلاین وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات بر گسترش مناسبات دو کشور ایران و صربستان تاکید و خاطر نشان ساخت : توسعه همکاریهای پارلمانی زمینه را برای گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی تسهیل خواهد ساخت.

دکتر ظریف افزود:جمهوری اسلامی ایران نگرش مثبت به توسعه روابط با جمهوری صربستان دارد و در پرتو دستاوردهای پساتحریم ، مقدمات مناسبی برای گسترش مناسبات دوکشور فراهم خواهد شد .

وی همچنین از حضور وزرای صربستان جهت شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی استقبال کرد و گفت : در این کمیسیون راههای رفع موانعی که بر سر راه تعمیق مناسبات اقتصادی وجود دارد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ما از افزایش همکاریهای بخش دولتی و خصوصی بین دو کشور استقبال میکنیم و با رفع موانع پولی و بانکی ،کمپانیهای خصوصی و دولتی قادر خواهند بود تا مراودات خود را بیش از پیش توسعه دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه از همکاری چند جانبه و همکاریهای بین المللی با صربستان استقبال کرد . دکتر ظریف افراط و تروریسم را تهدیدی برای همه کشورها دانست و اظهار داشت : متاسفانه برای ترویج تروریسم در مناطق مختلف سرمایه گذاریهای کلانی شده است و به همین علت نیاز دارد تا کشورها با همکاری یکدیگر با تروریسم و افراط گرائی مقابله نمایند .

خانم مایاگویگوویچ رئیس پارلمان صربستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران گفت : گفتگوهای بسیار خوبی با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران داشتیم و قرار شد کمیسیونهای پارلمانی دو کشور مراودات بیشتری با یکدیگر داشته باشند .

وی اظهار داشت : روابط ایران و صربستان تاریخی است و دو کشور علاوه بر همکاریهای دو جانبه در قالب جنبش عدم تعهد نیز همکاریهای سازنده ای داشته اند و امیدوارم در این دوره جدید این نوع همکاریها گسترش یابد .

رئیس پارلمان صربستان با اشاره به مشکل پناه جویان سوریه ، عراق و افغانستان اظهار داشت صربستان تنها کشوری است که سیم خاردار نکشیده است و تلاش نموده به پناه جویان کمک نماید . ما علاقه مند هستیم که مشکل پناه جویان هر چه زودتر حل شود و بر این باور هستیم که لازم است با تروریسم و افراط گری مبارزه شود .

خانم مایاگویگوویچ با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در آینده نزدیک گفت چندین تن از وزرای صربستان در این کمیسیون شرکت خواهند کرد و این بیانگر اهمیت این کمیسیون برای صربستان می باشد . امیدوارم این کمیسیون درها را برای همکاریهای گسترده اقتصادی بین دو کشور بگشاید .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =