مدیرعامل شرکت راه‌آهن: افزایش قیمت بلیت قطار جوسازی رسانه‌ای و دروغ است/ تولید ریل در داخل کشور

مهر نوشت:

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن با تاکید بر اینکه در پیش فروش بلیتهای قطار برای عید هیچگونه افزایش قیمتی داده نشده، موارد مطرح شده در این زمینه را جوسازی و دروغ دانست.

محسن پور سید آقایی عصر چهارشنبه در جریان سفر به استان لرستان و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالات خبرنگار مهر در زمینه وضعیت آمار جابجایی بار و مسافر از طریق خطوط ریلی اظهار داشت: امسال خوشبختانه در بخش حمل بار نسبت به سال گذشته ۷.۲ درصد رشد داشته ایم.

وی همچنین از آمار جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی کشور طی امسال ابراز بی اطلاعی کرد.

کمبود ریل از موانع توسعه بازسازی خطوط ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در مورد وضعیت تامین ریل مورد نیاز در پروژه های بازسازی خطوط فرسوده ریلی کشور نیز گفت: در حال حاضر همه ریل مورد نیاز کشور از خارج خریداری می شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه مشکلات بانکی و جابجایی پول برای خریداری ریل را داریم افزود: تاکنون نیز که کار بازسازی خطوط فرسوده ریلی عقب افتاده به دلیل این بوده است که ریل مورد نیاز را نداشتیم.

پورسیدآقایی با بیان اینکه اخیرا توانستیم بخشی از ریل مورد نیاز را از خارج کشور وارد کنیم افزود: ریل مورد نیاز پروژه های این شرکت خریداری شده و بخش دیگری از ریلهای خریداری شده نیز تا پایان امسال برای استفاده در پروژه های سال آینده وارد کشور می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن کشور با بیان اینکه کمبود ریل یکی از موانع توسعه بازسازی خطوط ریلی طی امسال بوده است یادآور شد: امسال به اندازه کافی ریل نداشتیم که الان ریل مورد نیاز را تدارک دیده ایم و امیدواریم سال آینده این مشکل را برطرف کنیم.

ریل مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود

وی در ادامه در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار مهر در مورد تولید ریل در داخل کشور نیز گفت: ذوب آهن تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کارخانه تولید ریل را وارد کرده و به زودی از عملیات نصب این تجهیزات بازدید خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن کشور ادامه داد: از نیمه دوم سال آینده ذوب آهن قادر خواهد بود که ریل مورد نیاز را در داخل کشور تولید کند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه تولیدات این کارخانه مطابق استانداردهای ریل سنگین و خوب خواهد بود یادآور شد: تجهیزات این کارخانه از آلمان خریداری شده که هم اکنون در حال نصب است.

وی با بیان اینکه عملیات نصب این تجهیزات شروع شده است تصریح کرد: با راه اندازی کارخانه تولید ریل ذوب آهن نیاز و مشکل ریل در کشور برطرف می شود.

هیچ گونه افزایش قیمت بلیت قطاری برای عید نداریم

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در مورد پیش فروش بلیت های قطار ایام پایان سال و عید و قیمت این بلیت ها نیز گفت: طی سه روز ابتدای این هفته کار فروش بلیت بدون هیچ گونه افزایش قیمتی انجام شد.

وی با بی اطلاعی از آمار بلیت های به فروش رفته ادامه داد: برای عید هیچ گونه افزایش قیمتی در فروش بلیت های قطار نداشته ایم.

پورسیدآقایی با بیان اینکه قیمت بلیت قطارهای مسافربری سالی یکبار افزایش داده می شود یادآور شد: برای افزایش قیمت بلیت با توجه به نرخ تورم سال گذشته و افزایش هزینه های شرکت های مسافربری تنها سالی یکبار اجازه می دهیم که شرکتها پیشنهاد قیمت جدید بدهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن کشور با بیان اینکه تاکنون هیچ گاه سالی بیشتر از یکبار قیمت بلیت های قطار افزایش پیدا نکرده است افزود: تمام مطالب مطرح شده جوسازی رسانه ها و دروغ است.

امکان افزایش قطارهای مسافربری در مسیر لرستان وجود ندارد

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در زمینه افزایش قطارهای مسافربری و سهمیه لرستان از واگن ها و کوپه های قطارهای عبوری از این استان به ویژه قطارهای مشهد نیز گفت: در حال حاضر تا پایان امسال امکان افزایش قطارهای مسافربری در مسیر این استان وجود ندارد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه در حال حاضر خطوط ریلی لرستان در حال بازسازی بوده و روزانه مجبوریم بین شش تا هشت ساعت خط را مسدود کنیم یادآور شد: با این وضعیت امکان افزایش قطارها مسافربری جدید یا افزایش سهمیه لرستان وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن کشور تصریح کرد: ولی با پایان بازسازی کامل این خط به طور حتم قطارهای مسافربری این مسیر افزایش پیدا کرده و سهمیه لرستان هم زیاد می شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 1
    خبر آنلایم لطفا پیگیر وضعیت استخدامی 1000 نفری هم باشید که همین راه آهن قراره جذب کنه و نکرده تا حالا استخدام مشاغل عملیات ریلی سال ۹۳
  • بی نام A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    1 2
    نه تو رو خدا. با 5 بار افزایش قیمتهایی که امسال با اشکال و شیوه‌های مختلفی که اعمال کردید باز هم بیاین اضافه کنید.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    1 0
    جو سازی و دروغ؟ چند بار از پارسال تا الان گرون کردید که اشکال نداشت حالا گیرم یکبار شایع بشه که می خواهید باز گرون کنید، باید اینجوری حمله کنید؟ قطار شش تخته تهران مشهد که مثل قبره بس که کوچیک و تنگه با اون سرویس بهداشتی های مفتضحش، الان 49 تومن قیمتشه. پارسال این موقع نصف قیمت الانش نبود
  • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    2 0
    آره شما راست میگی 1000 میلیارد ریل رو بنده از هند وارد کردم