خانه ملت نوشت:

دادستان دیوان محاسبات از پایان بررسی‌ها درخصوص عضویت نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرکت‌های خصوصی خبر داد و اعلام کرد: در شرایط کنونی عضویت آقای نعمت‌زاده در هیچ یک از شرکت‌های خصوصی اثبات و احراز نشد و وی قبل از تصدی وزارت، به خروج و استعفا از هیات مدیره شرکت‌های خصوصی اقدام کرده است.

فیاض شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، درخصوص بررسی‌های صورت گرفته درباره عضویت نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در هیات مدیره شرکت‌های خصوصی، اظهارداشت: ما از طرق مختلف از جمله از طریق واحدهای فنی و حسابرسی موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و نتیجه بررسی واحدهای فنی حسابرسی ۲۶ آبان‌ماه طی نامه‌ای به آقای احمد توکلی نماینده محترم مردم تهران که پیگیر موضوع بود، منعکس شد.

وی ادامه داد: مضمون نامه بدین شرح است که اقدامات دیوان محاسبات درباره عضویت مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مدیریت وعضویت تعدادی از شرکت‌های خصوصی، به این جمع‌بندی رسید که موردی دال بر عضویت ایشان در هیچ‌یک از شرکت‌های خصوصی احراز نشد.

شجاعی خاطرنشان کرد: غیر از این مورد نیز از مسیر دیگری موضوع را بررسی کردیم به این صورت که به یکی از روسای شعب دادیاری ماموریت دادیم تا از طریق اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موضوع را بررسی کند. در این بررسی شرکت به شرکتی که مدنظر بود آقای نعمت‌زاده در آن شرکت‌ها عضویت دارد، مورد رسیدگی قرار گرفت و مجددا به همان نتیجه رسیدیم که در وضعیت فعلی عضویت ایشان در هیچ‌یک از شرکت‌های خصوصی احراز و تایید نمی‌گردد.

دادستان دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: در نهایت جمع‌بندی دادستانی دیوان محاسبات بر این مقرر شد که مستند به بررسی‌های به‌عمل آمده از طریق واحدهای فنی و حسابرسی دیوان محاسبات و استعلام از مراجع ذی‌ربط از جمله اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در وضعیت فعلی عضویت آقای مهندس نعمت‌زاده در هیچ‌یک از شرکت‌های خصوصی اثبات و احراز نمی‌گردد و نعمت‌زاده قبل از تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت به خروج و استعفا از هیات مدیره شرکت‌های خصوصی اقدام کرده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    توكلي عشق گير دادنه
  • بی نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    2 1
    وزیر خوبی نیست بی حال و سست است و حامی گران فروشی خودرو ایشان هستند وزیر فقط وزیر بهداشت دمشگرم
  • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    3 25
    آیا آقای توکلی شجاعت عذر خواهی دارند؟
  • بی نام IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    1 0
    وزیر باید کسی باشه که راهگشا و سیاستگذار به نفع همه باشه. مثل وزیر بهداشت و درمان که خدا بهش عمر با عزت بده. وزیر صنعت و معدن فقط سیاستگذاری برای یک طرف انجام میده سرمایه دار و کارهاش به نفع همه نیست.
  • lمحسن IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    1 0
    عضو بودن یا نبودن صوری با سهام دار بودن دو مقوله جدا ار هم هست .چه اشکالی دارد که یک مسول مهم یک کشور سهام دار یا عضو یک شرکت یا کمپانی اقتصادی باشد مهم نبود فساد اقتصادی وسیستم رانت است. متاسفانه فساد اقتصادی ساختاری شده ومکانیزیمی برای کنترل آن وجود ندارد . باید از نو شروع کرد و سیستم اقتصادی نوین دنیا را پیاده و کلیه افراد دارای شناسنامه مالی از ابتدا شوند وسپس تحت کنترل قرار گیرند.