بزرگمهر حسین‌پور نسبت به جنجال‌های پیرامون یک آیتم طنز در سریال «عطسه» جدیدترین اثر مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی واکنش نشان داد و از روحیه انتقادپذیر نبودن آدم‌ها گلایه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، بزرگمهر حسین‌پور، طراح و کارتونیست از عکس‌العمل‌های به وجود آمده علیه مهران مدیری در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی انتقاد کرد.

این عکس‌العمل‌ها از یک آیتم طنز در سریال «عطسه»، جدیدترین اثر مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی آغاز شد.

به گفته معترضین، مهران مدیری، با گذاشتن  نام کوروش بر روی یک سگ  به کوروش و ایرانی‌ها توهین کرده است اما بزرگمهر حسین‌پور روایت دیگری از این داستان دارد. او نوشته:

« ماجرا اين است كه در يكي از آيتم هاي سريال عطسه يك بنگي حرف هاي پرت و پلا مي زند و هذيان طور به هم مي بافد و در جايي كورش نامي برده مي شود و كه بعد از چند جمله بازيگر نام دوبرمني مي برد و خلاصه اينكه گروه هاي فشار كورش كبير اينطور استنباط كرده اند كه به كورش كبير توهين شده است.»

بزرگمهر حسین‌پور در ادامه نوشته اعتراضیش، مصادیق آستانه پایین تحمل و نقد را برمی‌شمارد و به ریشه‌های سیاسی و فرهنگی«عدم تحمل» اشاره می‌کند: «اصولا ما جماعتي هستيم كه توهين خورمان خوب است. يعني يك سري موجود از صبح تا شب نشسته ايم و اخبار و اكناف را چك مي كنيم كه كي به ما توهين كرده و به كجاي ما اهانت شده است.
هر روز در اين مملكت دارد به كسي توهين مي شود. از تمام كشورهاي خارجي كه دارند از خروس خون تا سگ خون در فيلم ها و سخنراني ها و كاريكاتورهايشان كه دارند به ما توهين مي كنند گرفته تا توهين خود ما به پرستارها، به دكترها، به بسيجي ها، به گروه هاي فشار، به آذري زبان ها، به لر ها، به كردها، به نانواها، به نمايندگان محترم مجلس، به ائمه جمعه، به مداح ها، به رييس جمهور، به كورش كبير... !

و از آنجا كه در خانواده هايمان هم قبلن ها همين داستان بوده و خاله مهشيد جلوي همه به ما توهين كرده بود و عمو اصغر تو جمع به ما توهين كرده بود و عمه فاطي ما رو آدم حساب نكرده بود و دختر خاله قمر چقد ... كلاس ميذاشت، حالا هم اصلا چيز عجيبي نيست كه ما مدام داريم رصد مي كنيم كه كي و كجا به ما توهين شده.در اين داستان سريال عطسه مهران مديري هيچگونه توهين و اهانتي در خود ندارد. دوستان دستگاه توهين سنجشان احتياج به تعمير دارد.


در نهایت بزرگمهر حسین‌پور حتی با فرض اینکه در سریال مهران مدیری اسم یک سگ کوروش باشد، از او دفاع می‌کند و می‌نویسد: «نهايت توهين به قول دوستان اين بوده كه يك بنگي به صورت مبهم اسم كورش را روي سگ گذاشته است. خب چه ايرادي داري؟ اين فرهنگ سگ ستيزي را فراموش كنيد. سگ يكي از بهترين موجودات خداست. از خيلي از انسان هاي روي زمين رفتارش مهربان تر، وفادارانه تر و متعهدانه تر است. پيشاپيش پيشنهاد مي كنم اسم سگ هايتان را لطفا "بزرگمهر" بگذاريد.»


چندی پیش بعد از حواشی برنامه تلویزیونی «فیتیله» عده‌ای از هنرمندان از عوامل این برنامه تلویزیونی حمایت کردند و در حرکتی مشابه، مهراب قاسم‌خانی با راه اندازی کمپین« با من شوخی کنید»، از مردم خواست تا با طرز لباس پوشیدنش، قومیتش و تیم مورد علاقه و هرچیز دیگری که دوست دارند، با او شوخی کنند.

۵۸۲۴۸

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    79 78
    اسم من کوروش هست میفهمی
    • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
      61 35
      من آيتمش رو ديديم،كوروش نيست كروشه،كروش بنده خدا بايد اعتراض كنه كه نكرده.
  • داریدش A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    حیفه اسم شما بزرگمهر ....
  • سامان A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    اولاً توی این سکانس دو نفری که دارن با هم دیالوگ برقرار میکنن مثل کلی گردنبند و نماد به خودشون وصل کردن که نشون میده اتفاقی اسم کوروش رو نیاورده ثانیاً موضوع اینه که آقای مدیری اصرار عجیبی داره که وطن پرستی و ایران دوستی رو به لودگی بکشونه توی سری قبلی عطسه هم رادش پیج کوروش کبیر رو پنجاه هزار تومن میفروخت به یه خونواده . توی طنز چند سال پیش به اسم کریسمس که مدیری ساخته بود هم تنها سوژش ایران و وطن دوستی بود .
  • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    کم نیست در صداوسیما و سریالها روی همه کاراکترهای دزد و معتاد و قاتل و... فقط اسم داریوش و کوروش و اسامی اصیل ایرانی میذارن؟ اقای حسین مور خودت کوچه علی چپ نزن. میدونی انتقادات به چی هست
  • حمید IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    دیگه شورشو دراوردن این جماعت
  • بی نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    66 28
    ملت افراط و تفریط
  • داریوش RO ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    با من شوخی کنید.من یه پارسی زبان اصیل و اسمم داریوش هست.از این به بعد همه اسم سگ و الاغ و خرش رو میتونه داریوش بذاره و با لباس و قومیت و زبانم میتونه شوخی کنه و اصلا مسخره کنه. بابا یه کم جنبه داشته باشین.مهران مدیری شوخی کرده.یادتونه چقدر با شبهای برره حال کردین.چرا جنبه شوخی ندارین.توهین نکرده شوخی بوده.
    • سپهر A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
      34 56
      اشتباها منفی دادم:
    • امیری IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
      شما اهمیتی ندارین داریوش خان.....داریوش بزرک اهمیت داره نه اسم شخص شما......اگه ما ایرانیا خودمون تاریخ کهنمون رو خراب کنیم چه انتظاری از بقیه داریم ...
  • کوروش RU ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    نه ممنون من گذاشتم مهران
  • بی نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    نام بزرگ بزرگمهر به شما تعلق نداره که بذل و بخشش میکنید چه برسه به نام پرابهت کوروش کبیر
  • بی نام US ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    اقای مدیری خیلی زیاد و افراطی نژاد ایرانیان رو سخره می گیره دو تا تیکه هم قانع نیس نام سگ رو بزاره مهران چرا نمی زاره؟؟
  • محمد A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    یعنی چی ؟ قحطی اسم بود که حتما باید از نام کوروش استفاده می شد ... متاسفم
  • نادي IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    پسرخوب صاحب نام بزرگمهر كس ديگري است
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    کم مشکلات داریم مردم باید بی توجهی به هویت وتاریخ ایران واهانتهای صدا وسیما راهم تحمل کنند.
  • بزرگمهر IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    این آقا در مورد اسم و فامیل خودش میتونه این پیشنهاد رو بده ولی در مورد اسم کلی بزرگمهر اجازه همچین جسارتی نداره...
  • محمد از کرج IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    مهران مدیری کارش درسته ما ملت بی جنبه ای شدیم اصل رو ول کردیم فقط در حاشیه ماندیم
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    60 29
    دیگه حالم از مدیری بهم می خوره
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    15 2
    میدونیداین تابو درست کردن از قومیت و دین و اسم و رسم...بد نیست خوب نیست ولی فرهنگ و مرز همینجوری ساخته میشه ,,, از نظر من خوب و بد وجود نداره ,,,اندازه خوبه ,,اندازه,,
  • بی نام A1 ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    55 16
    ما ايرانى هستيم و نبايد به كسى اجازه بديم به مليتمون توهين كنه اقاى مديرى كار دشمناى ايرانو انجام داده و ما نبايد از اين موضوع راحت بكذريم اكه خودمون رعايت نكنيم همين ميشه كه خليج فارس رو جيز ديكهاى ميكن و يا به جزاير سكانه نظر سو دارن زنده باد ايران .
  • معین EU ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    9 23
    من یه فیلم آمریکایی دیده بودم طرف اسم سگشو گذاشته بود انیشتین یعنی الان به انیشتین توهین کرده؟ کسی هم معترض نشده بود. اسم های انیشتین، کوروش... اسامی خاص هستند صرفا متعلق به شخص خاصی نیستن پس وقتی اسم سگی معین باشه به این مفهوم نیست همه معین ها سگند
  • بی نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    6 15
    دوستان دستگاه توهين سنجشان احتياج به تعمير دارد.
  • حسین IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    10 20
    متاسفم برا اونایی که از نقد کردن فقط هوچی گری و فریاد زدن رو یاد گرفتن......اصلا یکی از شما پرسید منظور اقای مدیری از این کار چی بوده که حکم صادر می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟