روزنامۀ روسی از ایجاد داعش شاخه قفقاز خبر داد/ جایزه 21 هزار دلاری برای هر سرباز روس

ریاست القاعده سوریه پاداش 21 هزار دلاری بابت ربایش هر سرباز روسی را تعیین کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه نزاویسیمایا گازتا در تحلیلی، خطرات ناشی از مداخله نظامی روسیه در بحران سوریه را مورد بررسی قرار داده است. در این تحلیل آمده است: احتمالاً غرب ناگزیر خواهد بود به اقدامات مسکو واکنش از خود نشان دهد و ارسال مستقیم سلاح های آمریکایی برای 5-3 هزار نفر از دسته های مخالفان میانه رو می تواند به درگیری مستقیم آنها با روسیه منجر شود.

در این میان مخالفان میانه رو سوریه- که البته مقامات روسیه به وجود آنها تردید دارند- از کشور های منطقه خواسته اند تا با اشغال روسی - ایرانی سوریه مقابله کنند.

در ادامه این تحلیل آمده است: با این حال روسیه می تواند با افغانستان دوم روبرو شود، زیرا شبه نظامیان داعش تاکنون بر روی پایگاه نظامی روسی در لاذقیه آتش گشوده اند و ریاست القاعده سوریه پاداش 21 هزار دلاری بابت ربودن هر سرباز روسی تعیین کرده است.

روزنامۀ نزاویسیمایا گازتا در ادامه، همراه با سازمان های اطلاعات آمریکا هشدار می دهد که ضربات هوایی روسیه باعث ورود بیشتر داوطلبان خارجی به سوریه جهت کمک به داعش می شود. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است که حمایت روسیه از دولت اسد می تواند روسیه را به هدف ضربات جهادیون سنی تبدیل کند. در حالی که روسیه مشغول عملیات هوایی در سوریه است، ممکن است افراطیون در خاک روسیه ضربه مقابله به مثل وارد کنند.

به گزارش روزنامۀ نزاویسیمایا گازتا، ریاست داعش، ایجاد شاخه قفقازی سازمان و احتمال آغاز جنگ مقدس در روسیه را اعلام کرده است. مسکو نگران بازگشت تروریست ها از سوریه و عراق است که این نگرانی ها بی اساس نیست.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    5 44
    از دیه هم کمتره نمی صرفه
  • بی نام A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    66 5
    مرگ بر داعش
  • بی نام RO ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    79 12
    آمریکا شرم بر تو که حاضر به دست کشیدن از تروریست ها نیستی
  • بی نام A1 ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    50 15
    لعنت بر وهابی درود بر شرفت پوتین این سگان وحشی را میگی
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    6 1
    فکر کنم خبرآنلاین هم بیننده داعشی داره که منفی می دن