روزشمار انتخابات‎‎‎ ‎92/ هاشمی گفته است انصراف ندهید

سال گذشته این روزها بحث بر سر انصراف دادن یا ندادن ها بسیار بالا گرفته بود.

به گزارش خبرآنلاین، پس از اتمام مهلت قانونی برای ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی ، دایره رقابت ها اندکی شفاف تر شد. سوالی که از همه نامزدهای انتخاباتی می شد این بود که آیا به نفع فلان شخص انصراف می دهید یا نه. در میان اصولگرایان بحث ها بر سر ائتلاف ها باقی مانده بود و هنوز معلوم نبود که چه کسی قرار است نامزد اصلی اصولگرایان بشود.

درمیان اصلاح طلبان هم انتظار می رفت که عده ای به نفع هاشمی رفسنجانی انصراف بدهند. محمد شریعتمداری  از نامزدهای اصلاح طلب در اینباره گفت: نظر هاشمی این است که در حال حاضر نامزدی انصراف ندهد. شریعتمداری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا به نفع هاشمی کنار می‌روید؟ اظهار کرد: من نمی‌دانستم که هاشمی وارد انتخابات می‌شود. در جلسه‌ای که با هاشمی داشتم به من گفت با توجه به این‌که وجود آرا و افکار مختلف ضرورت دارد، در حال حاضر بهتر است نامزدی انصراف ندهد و همه‌ی نامزدها در صحنه حاضر باشند و حرف‌های‌شان را بزنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این روز دومین بیانیه خود را نیز صادر کرد و بر لزوم پرهیز از تخریب رقبا و احترام به همه سلایق تاکید کرد و گفت: توهین و تهمت را حرکتی ضدانسانی، غیراسلامی و به دور از فرهنگ و تمدن ایران و مغایر با باورهای دینی و اخلاقی و اندیشه‌های اعتدال علوی می‌دانم.

محمدرضا عارف هم که هنوز انصراف نداده بود گفت: در انتخابات پیش رو کسانی می‌توانند گفتمان اصلاح‌طلبی را نمایندگی کنند که در سابقه فعالیت‌هایشان نفس این گفتمان را نفی نکرده باشند که البته در بین افرادی که اعلام کاندیداتوری کرده‌اند چنین شخصیت‌هایی دیده می‌شود.

در آن سوی میدان غلامعلی حدادعادل عضو ائتلاف پیشرفت گفت: ائتلاف پیشرفت هنوز تصمیمی برای کناره‌گیری به نفع سعید جلیلی نگرفته است.این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در برابر این پرسش که "آیا با ورود هاشمی رفسنجانی، اصولگرایان اجماع می‌کنند؟" پاسخ داد: هم امکان اجماع هست و هم اجماع واجب است.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    17 1
    چه روزایی بود پر از استرس میگذشت برام
  • بی نام A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    14 1
    یادش بخیر