پاسخ ایت‌الله هاشمی به سیدمحمد خامنه‌ای، کشتار کودکان در پاکستان، صحبت‌های فرمانده سپاه، حرف‌های معاون اول رئیس‌جمهور و ... خبرهایی هستند که در صفحه نخست روزنامه‌های امروز بازتاب یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه آرمان با تیتر «این تذهبون» پاسخ دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به اظهارات سید محمد خامنه‌ای در صفحه نخست خود منتشر کرده است.

مطلبی که در آن با بررسی واژه یاد شده و تبارشناسی آن در قران کریم و نهج البلاغه به ماجرای مک فارلین و استفاده امام (ره) از این عبارت پرداخته شده است. در ادامه این مطلب به صحبت‌های اخیر سید محمد خامنه‌ای پرداخته‌شده و در پایان این پرسش مطرح‌شده که «چرا كساني كه در جريان تصميمات انقلاب، دفاع مقدس، توطئه‌هاي ریزودرشت ضد انقلابيون و منافقين در اين كشور هستند، در این‌گونه موارد كه بديهات انقلاب تحريف و تخريب مي‌شود، سكوت كرده و براي دفاع از نظام اسلامي، سخنان گروهي بغض‌آلود را پاسخ نداده و تماشاچي شده‌اند؟!»

روزنامه شرق هم از این پاسخ به‌عنوان بیانیه دفتر هاشمی درباره ماجرای مک فارلین نام برده است. روزنامه اعتماد این نامه را با تیتر «دفتر هاشمي به سخنان جنجالي آيت‌الله محمد خامنه‌اي پاسخ داد» منتشر کرده و صحبت‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در حمایت از دولت بازتاب داده است: «هاشمي رفسنجاني: دولت نجابت به خرج مي‌دهد»

روزنامه فرهیختگان از این پاسخ به‌عنوان «شکست سکوت» نام‌برده و نوشته: «سید محمد خامنه‌ای که این روزها اظهاراتش در گفت‌وگو با نشریه «رمز عبور» قطعه‌ای دیگر از پازل تندروها برای تخریب آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی و برگی دیگر از سناریوی افراطی‌ها برای ترور شخصیت بزرگان انقلاب را تکمیل کرده؛ سرانجام با پاسخی رسمی از دفتر آیت‌الله که کلیدواژه «این تذهبون» را در خود جای‌داده است، روبه‌رو شد. این عبارت قرآنی برای مخاطب بیانیه‌ای که دیروز از سوی دفتر آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی صادر شد، یادآور رویدادی است که نزدیک به سه دهه از آن می‌گذرد: توبیخ حضرت امام (ره) در واکنش به نحوه طرح سؤالی که با امضای هشت نماینده مجلس، ازجمله سید محمد خامنه‌ای، درباره ماجرای مک‌فارلین از وزیر امور خارجه وقت (علی‌اکبر ولایتی) طراحی‌شده بود. این نماینده دوره‌های اول و دوم مجلس شورای اسلامی که گویا 27 سال بعد، یعنی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 (14 اردیبهشت)، عتاب حضرت امام (ره) را فراموش کرده بود، بار دیگر با همان منطقی که در طرح سؤال درباره مک‌فارلین به‌کاررفته بود، به مواضع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که بر برگزاری «انتخابات آزاد» تأکید می‌کرد، تاخت. سید محمد خامنه‌ای که در واپسین روزهای عمر دولت محمود احمدی‌نژاد مخاطب یکی از آخرین احکام رئیس دولت دهم بوده و در تاریخ 17 تیر 92 به ریاست بنیاد ایران‌شناسی رسیده است، هفته گذشته نیز در نشریه‌ «رمز عبور» که بازتاب‌دهنده دیدگاه‌های طیف فکری دولتمردان سابق است بار دیگر کوشید تا جایگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به‌عنوان یکی‌ از بلندپایه‌ترین روحانیان نقش‌آفرین در انقلاب اسلامی و یکی از معتمدان و محارم بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران زیر سؤال ببرد.»

روزنامه کیهان اما در بخش خبرهای ویژه خود مطلبی از سایت الف را در نقد اظهارات سید حسن خمینی با این تیتر منتشر کرده «اگر هاشمی در فتنه 88 پای انقلاب می‌ایستاد دشمن سر ذوق نمی‌آمد»

در این مطلب نوشته‌شده: «اما غم‌انگیزترین بخش از حیات سیاسی آقای هاشمی در دوران فتنه 88 رقم خورد؛ فتنه‌ای که صدای قهقهه دشمنان را به گوش همه رساند و دوستان را در غم فرورفتن برخی متصدیان دیروز در باتلاق قدرت‌طلبی و خودخواهی نشاند. در آن دوران حساس که امثال میرحسین و کروبی بی‌اعتنا به همه هشدارهای دلسوزان نظام و ازجمله رهبر معظم انقلاب، در مسیر قدرت‌طلبی به‌پیش می‌تاختند و رسیدن به خواست‌های نامشروع خود را ولو با آسیب‌ رساندن به‌نظام و انقلاب، جایز می‌شمردند، انتظار از «سابقون» در انقلاب این بود که برای دفاع از نظام و رهبری سینه سپر کنند و در برابر باج‌خواهی آنان بایستند.»

کشتار کودکان در پاکستان

روزنامه اعتماد عکس صفحه نخست خود را به جنایت طالبان پاکستان و کشتار کوکان و نوجوان دریکی از مدارس پیشاور اختصاص داده و نوشته: «خونسرد بودند، با اسلحه‌هاي پر از فشنگ وارد كلاس‌هاي درس شدند و اين كودكان و نوجوانان معصوم را به رگبار بستند؛ ١٤٠ دانش‌آموز به همراه تني چند از معلمانشان غروب خورشيد ديروز را نديدند، آن‌ها بدون اينكه كوچك‌ترين نقشي در اين ستيز قرون‌وسطایی داشته باشند، پشت نيمكت‌هاي مدرسه‌شان جان دادند. شايد بايد جهان اين روز سياه، ١٦ دسامبر ٢٠١٤ را براي هميشه به يادش بسپارد؛ روزي كه تروريسم روي خون‌بار و عريان خويش را به جهانيان عرضه كرد.»

روزنامه خراسان هم عکس اصلی صفحه نخست خود را به این قتل‌عام اختصاص داده و از آن به‌عنوان «انتقام خونین طالبان از ارتش پاکستان» نام‌برده است. روزنامه شهروند این اتفاق دهشتناک را به‌عنوان تیتر نخست صفحه یک خود انتخاب کرده و نوشته که طالبان اعلام کرده این اقدام به‌تلافی عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان صورت گرفته است.

روزنامه ایران هم این حادثه را با تیتر «141 دانش‌آموز در آتش انتقام طالبان» منعکس کرده است. وطن امروز از این حادثه به‌عنوان «زنگ کشتار در پیشاور» نام‌برده و شرق در گزارشی با عنوان «نیمکت‌های خونین» به این واقعه پرداخته است.

رابطه سپاه و دولت

اظهارات سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هم بازتاب گسترده‌ای در روزنامه‌های صبح تهران داشته است.

اکثر روزنامه‌های پایتخت این اظهارات را در صفحه نخست خود منعکس کرده‌اند. روزنامه فرهیختگان به نقل از این مقام نظامی نوشته که «میان سپاه و دولت اعتماد متقابل وجود دارد»

روزنامه جوان هم صحبت‌های فرمانده سپاه را با تیتر «برخي مي‌خواهند فتيله مبارزه با امريكا را پايين بكشند» منتشر کرده و نوشته: «سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالروز تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، بابیان اینکه پس از جنگ، سازندگی در عرصه‌های مختلف در کشور نیاز اصلی بود و از طرفی تحریم‌های اقتصادی در آن دوره که پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغازشده بود کشور را با مشکل روبرو کرده بود، گفت: نیاز به سازندگی هم به‌واسطه جنگ بروز کرد هم به دلیل عدم توسعه زیرساخت‌ها که از قبل از انقلاب وجود داشت و کشور را به‌شدت نیازمند توسعه در عرصه‌های مختلف کرده بود.»

این روزنامه همچنین به نقل از سردار جعفری نوشته: «دشمنان تلاش می‌کنند که تقابل بین دولت را با سپاه مطرح کنند و این جزئی از عملیات روانی و فضاسازی دشمنان ماست.»

 تغییرات در صداوسیما

روزنامه سینمایی بانی فیلم اما تیتر نخست خود را به تغییرات صورت گرفته در صداوسیما اختصاص داده و از این تغییرات به‌عنوان «جابجایی چند ریشتری با حکم‌های پورمحمدی در جام جم» نام‌برده است. این روزنامه همچنین تغییرات صورت گرفته در صداوسیما را غافلگیرکننده دانسته است.

جام جم روزنامه صداوسیمای ایران هم این تغییرات را در صفحه نخست خود بازتاب داده و از این اقدام به‌عنوان «معرفی مدیران جدید رسانه ملی نام‌برده است»

روزنامه بانی فیلم عکس نخست صفحه خود را به شهرام ناظری اختصاص داده و نوشته: «آواز شهرام ناظری برای ایران برگر»

«ایران برگر» فیلم تازه مسعود جعفری جوزانی است که مراحل تولید خود را پشت سر می‌گذارد و حالا این روزنامه خبر داده که شهرام ناظری برای این فیلم آواز خوانده است.

صحبت‌های جهانگیری

روزنامه ابتکار به نقل از معاون اول رئیس جمهور ایران نوشته که «هنوز نگفته‌ایم چه سوء استفاده‌هایی در کشور شده است»

روزنامه اطلاعات به بخش اقتصادی سخنان اسحاق جهانگیری توجه کرده و به نقل از او نوشته که « خروج از رکود و دستیابی به رشد اقتصادی مطالبه مردم است»

روزنامه جهان صنعت صحبت‌های معاون رئیس جمهور را با تیتر «سوال قابل تامل معاون رئیس جمهور / اسناد سری کشور چگونه رسانه ای شد» منتشر کرده.

5757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاطع A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    برخی می خواهند فتیله مبارزه با آمریکا را پایین بکشند جوان ما می گوییم به آن برخی ها که مطمئن باشند که خودشان را پایین می کشیم
    • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      75 14
      اشتباه مثبت دادم
    • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      بهترین و تندترین جبهه مبارزه با آمریکا الان گروه داعش است . شما که میخوای این فتیله همیشه روشن باشه بفرما برو همراهیشون کن.
    • رضا A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      30 2
      جناب قاطع عزیز شما کمی فیتله زیاده خواهی و فساد اقتصادی دوستان و دولت محبوبتان را پایین بکشید مبارزه با آمریکا پیش کش
    • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      19 1
      منم اشتباه مثبت دادم
    • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      37 2
      ار تعداد منفیا معلومه طرز تفکرت چقد هوادار داره
    • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      1 4
      اشتباه منفی دادم
    • بی نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      4 13
      جناب رضا برای مبارزه با فساد اول باید با امثال شما و همفکراتون مبارزه کرد.چون شما خود فسادید.بی نام چهارم شما یه سری به سایتهای دیگه بزنی خیلی از مثبت منفی های این سایت ذوق مرگ نمیشی
  • حمید A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    12 1
    لطفا به جای این حرفا به فکر مردم باشید
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    138 5
    امام صادق ع میفرمائید : نادان یا افراط میکند یا تفریط