مهر نوشت:

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه 40 درصد موارد سرطان قابل پیشگیری است، گفت: آلودگی هوا از جمله عوامل سرطان‌زاست.

دکتر علی‌اکبر سیاری روز شنبه در نشست خبری پویش ملی مبارزه با سرطان، گفت: رسانه‌ها باید مردم را نسبت به نحوه تغذیه و تاثیر آن بر بروز سرطان حساس کنند.

او گفت: اینکه سرطان چه علایمی دارد و چگونه می‌بایست مردم نسبت به موارد ابتلا به سرطان حساس باشند تا پزشک مراجعه کنند، از جمله کارهایی است که رسانه‌ها می‌بایست به آن توجه داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت به علایمی همچون سرفه مزمن، خون در خلط، خون در مدفوع، اسهال طولانی مدت، کاهش وزن و همچنین تغییر خال عروقی در پوست یا توده‌ای پوستی به عنوان علایم ابتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت برنامه جامعی برای پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان دارد که بر همین اساس کمیته‌ای در وزارت بهداشت تشکیل شده که در راس آن وزیر بهداشت قرار دارد.

سیاری با اعلام اینکه سالانه بالغ بر 1200 میلیارد تومان صرف هزینه داروهای بیماران سرطانی می‌شود، گفت: هر سال 2500 میلیارد تومان نیز بابت درمان سرطان‌ها در کشور هزینه می‌شود و در مجموع 8500 میلیارد تومان به صورت مستقیم و غیرمستقیم صرف سرطان می‌شود.

او ادامه داد: بر همین اساس آیین‌نامه‌ای تدوین شده که مسئولیت اصلی برنامه جامع مبارزه با سرطان بر عهده وزیر است و کمیته‌ای نیز با حضور معاونین وزارت بهداشت تشکیل شده که دستورالعمل جامع پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان را دنبال می‌کند.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    حالا این هزینه ها بیشتره یا انتقال صنایع که خودش باعث کمتر شدن جمعیت هم میشه، توسعه ی بهتر و سریعتر مترو یا برداشتن محدودیتهای ورود خودروهای مدرن با آلودگی کمتر و ...؟؟
  • مریم IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    شهردار ی تمام باغات را ازبین برده وبجای ان کلی تراکم فروخته برج ساخته شده این برجها هم درکوچه های باریک هم جلوی جریان هوا را گرفته از طرفی وقتی درختها قطع شده چه چیز دی اکسید کربن را جذب کند
  • شوش IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    چاره کاهش بدهی چند تا کارخانه سیگار سازی و ورود بنزین بدون استاندارد رانتی ارزون است . به بقیه فامیلاتون هم بگید بیایند تهران اصفهان اراک سمنان مشهد . مبارکتون باشه