رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، سال 95 را سالی سرنوشت ساز برای نظام مالیاتی و مردم عنوان کرد و گفت: افزایش درآمدها، کاهش هزینه های وصول، افزایش کارآیی و تعامل با مردم، از مهمترین سیاست های سازمان امور مالیاتی کشور در سال جاری به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سازمان امور مالیاتی کشور، سيد کامل تقوي نژاد در اجلاس سراسري مديران مالياتي که امروز برگزار شد، گفت: امسال بحث تعامل با مردم و مودي محوري جزو رويکردهاي اصلي ماست و بازسازي وجهه سازمان در جامعه و ايجاد وجهه اي مثبت و قابل اعتماد، در دستور کار ما قرار گرفته است.

وي اقداماتي همچون عدم افزايش ماليات صاحبان مشاغل بابت عملکرد سال 94 و بخشودگي جرايم قابل بخشش را در راستاي تحقق اين مهم عنوان کرد و گفت: توافق با اصناف باعث شد تا جو رواني آرام و رضايت بخشي در ميان اصناف و مشاغل برقرار گردد.

تقوي نژاد همچنين اصلاح قانون ماليات ها و کاهش تعداد طبقات و نرخ هاي مالياتي را نيز از جمله اقدامات ديگري برشمرد که به منظور افزايش رضايت مندي موديان به اجرا در آمده و خاطرنشان کرد: با همين رويکرد، بحث سلامت نظام مالياتي به عنوان مهمترين مطالبه مردم و نظام از اين سازمان، به صورت جدي در حال پيگيري است.

وي همچنين تغيير زمان ارايه اظهارنامه مالياتي صاحبان مشاغل از تيرماه به خردادماه را در همين راستا قلمداد کرد و گفت: از اين پس شاهد ازدحام بيش از حد موديان مالياتي در حوزه ها نخواهيم بود و همچنين کارآيي و بهره وري در حوزه هاي مالياتي نيز افزايش خواهد يافت.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور، حذف شيوه علي الراس از سيستم مالياتي را يکي از مهمترين محورهاي اصلاح قانون ماليات ها برشمرد و گفت: با اجراي طرح جامع مالياتي، درآمد مشمول ماليات اشخاص حقيقي و حقوقي به استناد اظهارنامه مالياتي و يا اظهارنامه مالياتي برآوردي براساس اطلاعات طرح جامع مالياتي تعيين خواهدشد.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي، با اشاره به مواد 91 و 92 قانون خدمات کشوري در خصوص سلامت نظام اداري، عنوان کرد: سازمان امور مالياتي کشور جزو معدود سازمان هايي است که اقدامات عملي خوبي در خصوص اجراي مواد مذکور به انجام رسانده و بازرسين ويژه اي را به منظور نظارت بر اجراي صحيح قانون و بالا بردن ضريب سلامت ماموران منصوب نموده است.

وي با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبري مبني بر مبارزه جدي با فساد اداري، عنوان داشت: بدون ارتقاي سلامت نظام اداري نمي توانيم وجهه سازمان را در نزد مردم مثبت کرده و از اعتبار سازمان دفاع کنيم؛ بنابراين بايد به هر شکل ممکن از تخلف عده اي قليل و اندک که وجهه سازمان را خدشه دار مي سازند، با نظارت و بازرسي هاي موثر و دقيق، جلوگيري کنيم.

وي عمده اين اصلاحات را در راستاي چابک سازي و کارآمدي نظام مالياتي قلمداد کرد و عنوان داشت: در بخش رسيدگي به پرونده هاي مالياتي و همچنين دادرسي مالياتي و قرارهاي صادره، هنوز زمان انجام کار با استانداردهاي موجود فاصله دارد که در تلاش هستيم تا حد ممکن اين زمان ها را کاهش دهيم.

وي همچنين از لايحه اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده و لايحه نصب و راه اندازي صندوق مکانيزه فروش به عنوان دو برنامه مهم ديگر سازمان در سال جاري ياد کرد و گفت: لايحه اجراي صندوق مکانيزه فروش هم اکنون در مجلس در حال بررسي بوده و همچنين لايحه اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده نيز در کميسيون اقتصادي دولت در حال نهايي شدن است.

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    1 0
    دیگه اصناف قدرت پرداخت ارزش افزوده رو ندارن با این قانون ارزش افزوده اقتصاد زیرزمینی میشه