فرناندو گابریل هافبک 27 ساله برزیلی چهلمین بازیکن خارجی تاریخ پرسپولیس است که پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ طی یک دهه اخیر 38 بازیکن خارجی پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده اند و البته برخی از این بازیکنان نیز حتی یک دقیقه برای این تیم بازی نکرده اند. گابریل هفتمین بازیکن برزیلی تاریخ پرسپولیس محسوب می شود، در حالی که به جز نیلسون، سایر برزیلی های پرسپولیس عملکرد بسیار پایین تر از انتظاری را در این تیم داشته اند. فهرست برزیلی های تاریخ پرسپولیس بدین ترتیب بوده است:
1. پائولو دوکارمو( برزیل): این بازیکن برزیلی پر سر و صدا و حاشیه ساز پرسپولیس در فصل 87 فقط در 7 بازی برای پرسپولیس بازی کرد و مقابل فولاد نیز یک گل به ثمر رساند. چند روز قبل از جدایی افشین قطبی، پرسپولیس قرارداد دوکارمو را فسخ کرد و او را به برزیل بازگرداند.
2. وسلی برازیلیا(برزیل): این مهاجم برزیلی فصل 88 به تهران آمد و در مدت حضورش در پرسپولیس فقط دو گل زد و بعد از اینکه با تاخیر از تعطیلات برگشت، باشگاه نیز قرارداش را فسخ کرد. البته او در هفته های پایانی دوباره به پرسپولیس بازگشت اما در نهایت عمر حضورش در این تیم فقط یک سال بود.
3. تیاگو فراگا(برزیل): هافبک زحمتکش و بی حاشیه پرسپولیس در فصل 88 به این تیم یپوست و بر خلاف اولین فصل حضورش، در فصل دوم بیشتر اوقات نیمکت نشین بود. او در فینال جام حذفی نیز یک گل زد و از این تیم راهی پاس همدان شد.
4. روبرتو سوسا(برزیل): این هافبک برزیلی در فصل 90 به پرسپولیس آمد و در همان بازی سوم دچار آسیب دیدگی شدید شد و باشگاه پرسپولیس نیز قرارداد او را فسخ کرد.
5. نیلسون جونیور کوریا (برزیل): بدون شک محبوب ترین بازیکن خارجی تاریخ پرسپولیس است که طی دو و نیم فصل حضور در این تیم به محبوبیتی بی نظیر نزد هواداران پرسپولیس دست یافت. نیلسون 74 بازی برای این تیم انجام داد و در نهایت شگفتی در نیم فصل دوم توسط درخشان کنار گذاشته شد!
6. خوزه تادئو (برزیل)
7. فرناندو گابریل (برزیل)

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =