فیلم به دنیا آمدن پانداهای دو قلو در آمریکا

باغ وحشی در آمریکا که به تازگی بچه پانداهای دو قلو در آن به دنیا آمده‌اند و به همین خاطر مشهور شده فیلم زمان تولد این پانداهای مهم را منتشر کرده است.

 

 

پانداها در دنیا نسل‌شان در معرض نابودی است. به همین خاطر به دنیا أمدن دو بچه پاندا در آمریکا به یکی از مهمترین مسائل محیط زیست این کشور تبدیل شده است. «می زیانگ»،مادر این پانداها حالا به خاطر به دنیا آوردن این دو قلوها در باغ‌وحش اسمیتسونیان در واشنگتن حسابی مشهور شده است. او دو بچه‌اش را به فاصله ۵ ساعت از هم به دنیا أورد. پیش از این می زیانگ دو بچه دیگر را هم در سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۱۳ به نام‌های تای شان و بائو بائو به دنیا آورده بود. در سال ۲۰۱۰ یکی از بچه‌ها به چین بازگردانده شد و بچه دوم هم حالا دو ساله است و در آمریکا زندگی می‌کند. تعداد پانداهای جهان در دوره‌ای به شدت در حال کم شدن بود و دولت چین به همین خاطر مدتهاست که برنامه‌ویژه‌ای برای نجات آنها را شروع کرده است.

باغ وحش ملی اسمیتسونیان یکی از چهار باغ وحشی در آمریکاست که پانداهایی قرضی از چین در آنها زندگی می‌کنند. به خاطر علاقه مردم به این پانداها باغ وحش اسمیتسونیان دوربین‌های مداربسته‌ای را نصب کرده که تصاویر آنها به صورت آنلاین{لینک} در دسترس مردم قرار بگیرد. بعد از به دنیا أمدن دوقلوها اما آن‌قدر شهرت می زیانگ افزایش پیدا کرد که به خاطر ترافیک سنگین پخش تصاویر آنلاین مختل شد. بر اساس گزارش‌ها ۲۳۹ پاندا در باغ‌وحش‌های چین و ۲۷ پاندا هم در باغ وحش‌های دیگر جهان زندگی می‌کنند. در کل جهان تخمین زده می‌شود که در حال حاضر ۱۸۰۰ پاندا وجود داشته باشند. برنامه‌های دولت چین باعث افزایش تعداد پانداهای زنده جهان طی ۱۰ سال گذشته شده است. در حالی که همچنان اژدها اثر ملی و تاریخی چین است در این اواخر پاندای بزرگ نیز به یک علامت و مشخصه برای چین تبدیل شده است. تصویر خرس پاندا روی بسیاری از سکه‌های نقره و طلا و پلاتین چین حک شده و حتی تمبر با عکس و اسم خرس پاندا منتشر شده است.

5454
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =