ایرنا نوشت:

رییس دفتر مرکزی مشاوره دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس شیوع شناسی مصرف انواع موادمخدر در میان دانشجویان دانشگاههای وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 6.4 درصد اعلام شده است.

مریم کریمی با اشاره به اینکه میزان شیوع شناسی مصرف انواع موادمخدر درمیان دانشجویان دانشگاههای تابعه وزارت علوم و دانشجویان وزارت بهداشت در سال تحصیلی 91-90 مطالعه شده است، گفت: طرح شیوع شناسی مصرف موادمخدر با هماهنگی ستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر اجرا شده است.

او یادآوری کرد: جامعه آماری مورد مطالعه شیوع شناسی مصرف انواع مواد مخدر را سه هزار و 520 دانشجو تشکیل دادند.

کریمی خدمات دفتر مرکزی مشاوره دانشجویی و ادارات تابعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور را در جهت حفظ، تامین و ارتقای بهداشت دانشجویان بیان کرد و گفت: دانشجویان سرمایه های ارزشمند جامعه هستند که حتی یک مورد ابتلا آنان به این معضل اجتماعی قابل قبول نیست.

او گفت: در مجموع خدمات این دفتر در سطوح پیشگیری و آموزش، مشاوره و درمان و بازتوانی به گروههای هدف ارایه می شود چرا که دانشجویان این وزارتخانه پس از فراغت از تحصیل به عنوان خادمان سلامت در جامعه فعالیت خواهند کرد.

رییس دفتر مرکزی مشاوره دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این دفتر تلاش دارد خدمات مناسبی را در ادارات مشاوره دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی به گروههای هدف ارایه دهد.

او گفت: هم اکنون ادارات مشاوره دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور به 180 هزار نفر از دانشجویان در حال تحصیل خدمات ارایه می دهد که برای رفاه بیشتر آنان خطوط مشاوره داخلی نیز در هر واحد دانشگاهی جهت بازگویی مشکلات و ارایه خدمات مشاوره به آنها راه اندازی شده است.

هم اکنون 320 مشاور اعم از روانشناس و مددکار و 12 روانپزشک در 67 اداره مشاوره علوم پزشکی سراسر کشور فعالیت می کنند.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرنوش EU ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    6 1
    فاجعه است
  • دانشجوی ماه آخر پزشکی عمومی A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    3 6
    با سلام بنده دانشجوی ترم اخر پزشکی هستم متاسفانه دلسوز واسه این بچه ها نیست همین دیشب تو یک بیمارستان اموزشی تهران کشیک بودم ساعت 2 نیمه شب اومدم پاویون دیدم از 8نفر جمع پزشکان خداگواه تمامشون داشتن سیگار میکشیدن.اما علت؟بنده خداها27سال دارن و فقط داره درس خوندن حقوق این قشر در عراق3.5 میلیون تومان در عربستان 8 میلیون ودر المان 13 میلیون با کشیک های معقولاما در ایران با 20 کشیک در ماه و کشیک های 30 ساعت تمام بیداروقت خواب نداری شغل دوم بماند حقوق فقط 300 هزار تومان.متاسفانه بعد از طرح تحول اموزش پزشکی بعلت شلوغی بیمارستان صفر شده و دانشجویان پزشکی عمومی نقش خدمه بیمارستان را ایفا میکنند علاوه بر کارهای اولیه درمانی وظیفه انتقال بیمار پرونده نمونه های ازمایشگاهی و نوشتن های غیر پزشکی ...
  • از یزد IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    9 0
    آمار معتادان دانشجویان پزشکی خیلی بالاتر از این حرفهاست و چه هولناک است که این نسل از دانشجویان پزشکی که کافی است چند روزی را با آنان بگذرانید طبیبان آینده زن و بچه مردم خواهند شد. از قدیم گفته اند طبیب محرم مریض میباشد ولی ......
  • عمار IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 1
    چرا ایران دانشجوی پزشکی صادر نمیکنه؟ به عنوان سر درختی... وقتی توی ایران قدر و شان ندارن و دائم سرخورده می شن؟