۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۲

ایسنا نوشت: وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست فوق العاده خود درباره صلح فلسطین، با حمایت کامل از طرح پیشنهادی فرانسه خواستار تعیین یک مهلت زمانی مشخص برای آغاز مذاکرات صلح شدند.

 

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب نشستی فوق العاده را شامگاه شنبه در مقر این اتحادیه در قاهره برگزار کردند که بررسی طرح فرانسه و نیز تلاش برای به جریان انداختن مذاکرات صلح خاورمیانه دستور کار اصلی این نشست بود.

در پایان این نشست کشورهای عربی با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند که از تلاش‌های فرانسه، کشورهای عربی و دیگر طرف‌هایی که برای حل مساله فلسطین می‌کوشند، حمایت کامل می‌کنند و طرح اخیر پاریس برای حل این معضل مورد تایید و حمایت آنهاست.

در این بیانیه که وزیر خارجه بحرین آن را قرائت کرد آمده است: کشورهای عضو اتحادیه عرب خواهان ایجاد مکانیسمی فراگیر برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین با اختیارات کامل و به پایتختی قدس شرقی در مرزهای 1967 هستند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که باید یک جدول زمانی مشخص برای مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین تنظیم شود تا آنچه راکه جامعه جهانی در این باره تصمیم گرفته و خواهان اجرای آن است، در این جدول گنجانده و طبق آن اجرا شود.

فرانسه اخیرا طرحی را برای برگزاری یک کنفرانس بین المللی با حضور کشورهای مختلف جهان در پاریس ارائه کرده که این طرح با استقبال فلسطینیان و مخالفت رژیم صهیونیستی مواجه شده است.

بنامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در دیدار با نخست وزیر فرانسه که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود گفت: ما تنها مذاکرات بدون پیش شرط را قبول داریم؛ حال این مذاکرات می‌خواهد در قابل طرح فرانسه باشد یا خیر اما به هیچ وجه دیکته‌های خارجی را قبول نمی‌کنیم.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =