اقتصادنیوز نوشت: در پی رسیدن قدرت دلار به بالاترین سطح چند ماه اخیر خود و انتشار آمار اقتصادی آمریکا که انتظارات را برای افزایش نرخ بهره در سال جاری افزایش داد، طلا در نزدیکی پایین‌ترین سطح 6 سال اخیر خود معامله شد.

آمار اقتصادی روز گدشته نشان داد که بازده بخش تولید بیش از انتظارات اقتصاددانان در ماه اکتبر رشد داشته است، در حالی که هزینه‌های برنامه‌های کسب‌وکار نیز افزایش داشته است. با این وجود درخواست جدید برای استفاده از مزایای بیکاری در هفته گذشته کاهش یافته است.

آمار دیگر نشان از افزایش اندک هزینه مصرف‌کننده در ماه اکتبر می‌داد، ولی منجر به این دیدگاه شد که اقتصاد آمادگی لازم را برای افزایش نرخ بهره در ماه آینده دارد.
هر اونس طلا با اندکی تغییر نسبت به جلسه قبل هزار و 72 دلار 60 سنت معامله شد که رشدی 0.1 درصدی نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد.
شاخص دلار که نشان دهنده قدرت این واحد پولی در مقایسه با سبد ارزهای دیگر است، به بالای 100 واحد رسید، این قدرت دلار که در هشت ماه اخیر بی‌ُسابقه بوده است موجب ضربه زدن به طلا شده است.

تحلیلگران اسکوتیاموکاتا اعلام کردند:‌ « ما روند دلار را به عنوان کاتالیزور طلا دنبال می‌کنیم. شاخص دلار با رسیدن به 100.39 واحد، به بیشترین سطح چند سال اخیر خود خواهد رسید. اگر این سطح شکسته شود و دلار از این هم قدرتمندتر شود، ما شاهد فشار بیشتری روی طلا و رسیدن به سطح 1045 دلاری خواهیم بود. »
سطح 100.39 واحدی که شاخص دلار در ماه مارس سال گذشته به آن رسید، بالاترین سطح شاخص دلار از آوریل 2003 بوده است.

پس از انهدام جنگنده روسی توسط ارتش ترکیه و بالا گرفتن تنش میان این دو کشور، طلا به عنوان یک خرید مطمئن تلقی می‌شود. با این حال به دلیل بسته بودن بازارها برای تعطیلات روز شکرگزاری، حجم معاملات بسیار کم گزارش شده است.در بازارهای فیزیکی، با رسیدن قیمت طلا به پایین‌ترین سطح چند سال اخیر خود، علاقه برای خرید این فلز زرد افزایش یافته است.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =